Gå til innhold

2004 E-61 Ulyd hver gang bakluke åpnes.


04530dat
 Share

Anbefalte innlegg

I starten av og til, nå hver gang jeg åpner bakluken kommer det et helsikes spetakkel ca et par sekunder. Jeg kvapp som fankern første gang det skjedde.
Høres ut som tannhjul som skriker i munnen på hverandre. Det samme skjer om jeg bare åpner vinduet i bakluken.

Det høres ut som sitter inne i venstre bakre stolpe en plass.

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Svarer meg selv, i tilfelle andre skulle oppleve fæl gnisselyd når bakluke åpnes på E-61 :)

Problemet var den delen her, som sitter montert på innsiden av avdekning på D-stolpe, begge sider bak. Aktuatoren aktiveres når bakluke åpnes, og gjør at bagagetrekket "slippes" opp trekkes opp et stykke, slik at en får tilgang til bagage. Motoren i aktuatoren satt litt løst, og det lille tannhjulet lå derfor å spant løst mot det store. Fikset det ved å legge inn en plastbit som presser motoren ned mot det store tannhjulet. Factory!

image.png.505796e0f5837500860ef1b37de18746.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med fæl lyd hver gang jeg brukte bakluken.

Måtte bytte den hydraulisk demper saken med slanger osv. Er en del hele greia. Prøvde å bytte den selv men ble for vanskelig. Måtte dra til bmw og få den fikset. Dyrt desverre.

Jeg hadde forresten ikke gnisse lyd. Det smalt hver gang luka åpnet og luktes hos meg, så kanskje ikke samme problem

Endret av TR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert noe annet det da.

Byttet gassdemperne for noen år siden. Laget litt lyd, og luken holdt ikke oppe hvis parkert i litt motbakke. Har også måttet bytte gjennomføringen til vindusviskeren i bakruten. Og bryteren for åpning av vinduet. Har nettopp staket opp avløpet på begge sider fra panoramataket (det typiske med vann i reservehjulkummen, men oppdaget det relativt tidlig og kun rele for nivåreg.kompressor var skadet). Nå venter jeg vel egentlig bare på at ledningsnettet fra tak til luken må repareres/byttes.

Ja, er en del greier med disse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...