Skotlando Skrevet Juli 11, 2020 Share Skrevet Juli 11, 2020 Hey forum! Jeg har akkurat kjøpt en BMW 520d xDrive 2014 mod. hos en forhandler, og er storfornøyd så langt. Dog dukket det opp en "chassi error" på vei hjem da jeg hadde hentet den. Tok med en gang kontakt med forhandler og de sa de skulle betale for fiks. Viser seg at det er problemer med luftbelger som visstnok er vanlig på disse modellene. Forhandler er ca. 4 timer unna, derfor ba de meg ta med bilen til et lokalt verksted. Dette skjedde på fredag og jeg sitter igjen med noen spørsmål. Blir jeg lurt her? Er det virkelig sånn at et verksted kan sende faktura til denne forhandleren på god tro? Har noen vært borte i en lignende situasjon? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 11, 2020 Share Skrevet Juli 11, 2020 Ikke uvanlig med defekt luftbelg på venstre side på F11. Det er heller ikke uvanlig at man bruker andre verksted for å fikse feil på biler langt unna. Dog så kan det være uheldig for deg, om ikke verkstedene har snakket sammen og det er avklart på forhånd hvem som skal betale. Så i verste fall kan du bli sittende med regningen en lang stund, før/om du får klarert dette med selger. Optimalt sett burde verkstedet du leverte inn bilen til ha sendt regningen til selger. Men det vil ikke alle verksted om de ikke kjenner dem, eller selger er store/kjent nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 11, 2020 Share Skrevet Juli 11, 2020 Det er ikke uvanlig at en forhandler får kunden til å bruke ett lokalt verksted ved en reklamasjon. De fleste forhandlere er allrigthe på dette, selv om de egentelig har rett på å fikse det selv der dem er. Men det aller viktigste her er at verkstedet du bruker tar kontakt med forhandler du kjøpte bilen av. De to partene må få en dialog, du skal ikke legge ut for noe som helst. Det er uhyre viktig at du ikke legger ut for forhandler, da kan du få en case med masse rot om hvem som sa hva. Dette er en fordel for forhandler også, slik at ikke kunde får utbedret en haug andre ting også. Du kontakter verksted du vil bruke, så ber du dem ta kontakt med forhandler du har kjøpt bilen av. Det eneste du skal forholde deg til her er hvilken dag du får time. Skotlando reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skotlando Skrevet Juli 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2020 1 minutt siden, Fredrik 90 skrev: Det er ikke uvanlig at en forhandler får kunden til å bruke ett lokalt verksted ved en reklamasjon. De fleste forhandlere er allrigthe på dette, selv om de egentelig har rett på å fikse det selv der dem er. Men det aller viktigste her er at verkstedet du bruker tar kontakt med forhandler du kjøpte bilen av. De to partene må få en dialog, du skal ikke legge ut for noe som helst. Det er uhyre viktig at du ikke legger ut for forhandler, da kan du få en case med masse rot om hvem som sa hva. Dette er en fordel for forhandler også, slik at ikke kunde får utbedret en haug andre ting også. Du kontakter verksted du vil bruke, så ber du dem ta kontakt med forhandler du har kjøpt bilen av. Det eneste du skal forholde deg til her er hvilken dag du får time. Takk for godt svar! Det var nok noe slik jeg så for meg. Skal inn med bilen på mandag, så da ber jeg verkstedet ta kontakt med forhandler før de starter arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå