Hatlebakk Skrevet Juli 12, 2020 Share Skrevet Juli 12, 2020 (endret) Hei ! Har i senere tid hørt en ulyd fra motorrommet ved ca 1400 rpm, og 2800 rpm, så lyden kommer å går avhengig av turtall. Lyden høres litt metallisk ut, og høres best ved dynamo / servopumpe / dieselpumpe. Har brukt stetoskop for å prøve å spore opp lyden, men har hittil ikke lyktes med å finne den. ( servopumpe noe vanskelig å komme til ved motor igang) Noen som har opplevd tilsvarende lyder og kan komme med tips ? Legger ved link til youtube video som viser lyden - https://www.youtube.com/watch?v=z3rD6CpowlQ Kan også nevnes at multireim med hjul og strammer har blitt byttet nå, og vannpumpe byttet for ca 20.000 km siden. Biltype / motor : BMW X5 E70 3.0sd / M57TU2 Endret Juli 12, 2020 av Hatlebakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 12, 2020 Share Skrevet Juli 12, 2020 Jeg synes det minner om turbo som skraper i huset sitt. Men jeg er ingen ekspert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hatlebakk Skrevet Juli 12, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2020 (endret) Det kan så være, men de står på den andre siden av motoren iforhold til hvor jeg mener lyden kommer fra. det jeg også glemte å nevne er at jeg startet opp uten multireima, og lyden forsvant. så da kan det ikke være feks. dieselpumpa. Har også som nevnt tidligere nylig byttet reimhjul og strammer til multireim. Så jeg står egentlig igjen med dynamo, servopumpa, og kanskje reimhjulet på veivaksel. kan feks. frihjulet på dynamo lage denne lyden ? Endret Juli 12, 2020 av Hatlebakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 12, 2020 Share Skrevet Juli 12, 2020 Aha. Ja, da så. Da er jo saken annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Lamvik Skrevet Februar 18, 2021 Share Skrevet Februar 18, 2021 Hei Hatlebakk, Hva var løsningen på ditt problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 18, 2021 Share Skrevet Februar 18, 2021 1 time siden, Olav Lamvik skrev: Hei Hatlebakk, Hva var løsningen på ditt problem? Han var sist innom forumet i august 2020, så tviler på at han svarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå