F25x3 Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Det høres jo bra ut, hva koster noe sånt? Fant på ess til 9900kr. Er det programmering via obd og en slags device hvor konfigen ligger? Har hørt om et sånt verktøy som lar man switche mellom original og tuned program.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Hos TRF hadde jeg en boks som het Alientech Powergate som ble koblet til OBD ja, hos ESS har jeg alt på laptop, også her går det via OBD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet Juli 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2020 Takk for svar. Grunnen til at jeg spurte var at en brukt hjerne (184 hk) koster veldig lite. Et seriøst firma her i Vestfold chipper bilen for 4200 kr om jeg ønsker det. Ville bare ha et svar på om det enkelt lot seg gjøre å bytte til en original BMW hjørne med mer hk. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet August 10, 2020 Share Skrevet August 10, 2020 En brukt ECU fra en annen bil vil ikke fungere på din bil, dette pga at den er synkronisert opp mot CAS (car access modul). En ny uprogrammert ECU kan synkroniseres på nytt, men ikke en som er brukt. Dessuten, selv om du har en N47 motor, så er det forskjeller mellom en 136 hk og en 184 hk versjon. Om du vil ha mer effekt så er det enkleste å få gjort en remapping av software som ligger inne i den ECU'en som du har. Du vil merke god forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengebinge Skrevet November 22, 2020 Share Skrevet November 22, 2020 (endret) Hei! Jeg har en BMW X3 F25, med N47T motoren. Jeg sjekka med vindecode at jeg hadde 843 - power reduction, det vil si en nedtrimmet 184 hester. Så kobla jeg esys på, og fjerna 843 fra SALAPA elements. Jeg har nå dobbeltsjekket etter ca 30 timers kjøring, og 843 har ikke "automatisk" kommet tilbake. Det vil si at det er mulig å fjerne nedtuninga ganske enkelt hvis man har esys. Endret November 22, 2020 av pengebinge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå