kapteinh Skrevet August 15, 2020 Share Skrevet August 15, 2020 (endret) Hei, Har en m57 med feilkode boost pressure control som jeg får først når bilen blir varm. Hva skjer: når jeg kjører til jobb Så har jeg 30 km med lite trafikk, som stort sett går i 80 km/t. Da funker bilen fint. men når jeg skal hjem, funker bilen fint til jeg skal hente jenteungen på skolen. når jeg kjører derifra går bilen veldig dårlig. hører turboen jobber men det er veldig lite trykk. når jeg slipper gassen kommer det et lite poh. bilen funker altså helt normalt til den blir varm. ting som er utbedret/sjekket: Skiftet alle vacumslanger skiftet alle innsugslanger Skiftet eksosmanifold da den var sprekt. kontrollert dpf, og prøvd å kjøre uten bare for å dobbeltsjekke klarer ikke kjenne noe slark i turbo renset egr Sjekket intercooler for lekkasje noen flere ting jeg burde sjekke, eller er det mest sannsynlig styringen på turboen som roter når den blir varm? mvh Henrik Endret August 16, 2020 av kapteinh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Du kan jo sjekke ledningsnettet. Det er også mulig det er problem med utgangen på DDE. Ellers tror jeg du har dekket det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 trodde jeg skulle kunne kjøre actuatoren manuelt i ISTA, men eneste jeg finner i component triggering i DDE er fan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Om du velger testplan på aktuell feilkode så kan du få gjøre dette. Da vil ista også be deg om å sjekke kabler og kontakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 (endret) Legger ved bilder og video av noen tester. på drag i 2-3 gir 30-100 km IMG_0991.MOV IMG_0993.MOV Endret August 16, 2020 av kapteinh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Det er jo ikke kult med den feilmeldingen i ista. Er det dde du får denne meldingen på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 Ja, men kun når jeg kjører testplan på aktuatoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Mulig at det ikke er noe kommunikasjon mot aktuatoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 27 minutter siden, Otis skrev: Mulig at det ikke er noe kommunikasjon mot aktuatoren da? Men er det ikke rart at bilen funker fint frem til den blir varm? Tenker om det var brudd på ledninger så ville det skjedd tilfeldig eller hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 Har en finger på at aktuatoren kiler seg når den blir varm. ikke langt unna jeg kjøper elbil nå🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 200mbar på maks i dpf ved fullt pådrag, er dette høyt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Turtall? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 (endret) Ca 3-3500 med full gass. Endret August 16, 2020 av kapteinh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Mener å si at ista sier maks 350mbar. Men det er mulig jeg husker litt feil. Så om det er korrekt det jeg sier så skal det jo være ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 39 minutter siden, Otis skrev: Mener å si at ista sier maks 350mbar. Men det er mulig jeg husker litt feil. Så om det er korrekt det jeg sier så skal det jo være ok. Alt koker vel ned til å skifte turbo. har ikke skiftet map sensor, men da ville den vel kanskje gitt feilmelding på den Og heller ikke fungert når bilen var kald? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå