Gå til innhold

Injektor feil. X5 3.0sd

Boris
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 ganger fått stans og bruk Ista, fikk da feilkode på injektor 5. Resett og bilen gikk som normalt. Dagen etter stanset bilen og fikk da feilkoder på injektorer 5 og 6.  DDE Injector , cylinder 5, activation, og samme kode om injektor 6. 

Demonterte innsuget å målte Ohm mellom pin 1 og 2 på alle 6 injektorer. Alle hadde 179 eller 180k Ohm , bortsett fra injektor 4 , som hadde 16k Ohm . 

Bilen startet og stoppet i garasjen 3-4 ganger , å gikk deretter normalt. 

Dag 3 , under godt pådrag på gasspedalen ( for å framprovosere feilkoder) fikk jeg stans, og DDE Injector activation kode på alle 6 injektorer.

Etter resett går bilen som normalt igjen.

Hva i alle dager er galt her? Software i DDE? Kan det være injektorer 4 som har tatt kvelden, men bilen for ikke med seg hvilken injektor det er?

Plastdekslet var sprukket og det var fukt rundt injektorene, har fikset dekslet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå målt motstand på nytt. Det er injektor 4 som skiller seg ut, med 36 k ohm i dag. Og en liten kortslutning mot godsi nedre pin på injektoren. 1650k ohm. De andre injektorene har ingen kontakt mot gods. 

Og en positiv ting i denne saken er at Minges kan selge meg en ny injektor ( ikke overhalt) , til like under 4000 kr. 

Hilsen Boris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...