Boris Skrevet August 17, 2020 Share Skrevet August 17, 2020 Jeg har 2 ganger fått stans og bruk Ista, fikk da feilkode på injektor 5. Resett og bilen gikk som normalt. Dagen etter stanset bilen og fikk da feilkoder på injektorer 5 og 6. DDE Injector , cylinder 5, activation, og samme kode om injektor 6. Demonterte innsuget å målte Ohm mellom pin 1 og 2 på alle 6 injektorer. Alle hadde 179 eller 180k Ohm , bortsett fra injektor 4 , som hadde 16k Ohm . Bilen startet og stoppet i garasjen 3-4 ganger , å gikk deretter normalt. Dag 3 , under godt pådrag på gasspedalen ( for å framprovosere feilkoder) fikk jeg stans, og DDE Injector activation kode på alle 6 injektorer. Etter resett går bilen som normalt igjen. Hva i alle dager er galt her? Software i DDE? Kan det være injektorer 4 som har tatt kvelden, men bilen for ikke med seg hvilken injektor det er? Plastdekslet var sprukket og det var fukt rundt injektorene, har fikset dekslet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 17, 2020 Share Skrevet August 17, 2020 Det står i ista hvorfor du opplever dette. Ved elektrisk feil vil dde slite med å identifisere hvilken det er i banken. Bytt den du har ohmet deg frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boris Skrevet August 17, 2020 Forfatter Share Skrevet August 17, 2020 Takk for raskt og konkret svar. Jeg skal måle injektorene på nytt i morgen, for å være sikker på at jeg ikke har lurt meg selv. Så blir det vel bestilling. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet August 18, 2020 Share Skrevet August 18, 2020 Dette er typisk feil på en injektor. Hadde det selv en gang og endte med å bytte to stk og da ble alt i orden. Kjøpte forøvrig injektoren på meca da BMW skulle ha tre ganger prisen i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 18, 2020 Share Skrevet August 18, 2020 Feil. Dette er typisk feil på piezo injektor. Viktig differensiering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boris Skrevet August 18, 2020 Forfatter Share Skrevet August 18, 2020 Har nå målt motstand på nytt. Det er injektor 4 som skiller seg ut, med 36 k ohm i dag. Og en liten kortslutning mot godsi nedre pin på injektoren. 1650k ohm. De andre injektorene har ingen kontakt mot gods. Og en positiv ting i denne saken er at Minges kan selge meg en ny injektor ( ikke overhalt) , til like under 4000 kr. Hilsen Boris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boris Skrevet September 9, 2020 Forfatter Share Skrevet September 9, 2020 Har nå byttet injektor nr 4. Alt vel. Bilen oppfører seg normalt igjen. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå