Jump to content

2004 BMW E46 320 Ci starter ikke


Gibralfaro
 Share

Recommended Posts

Jeg har en BMW E46 som plutselig ikke lenger ville starte. Jeg kjørte den daglig, og kjørte den den dagen den stoppet, og skulle hjem fra butikken når jeg plutselig ikke fikk start. Merket ikke noen problemer i forkant, men så skal det nevnes at jeg er forferdelig lite bilkyndig.

Når problemet oppstod så startet den, "hostet" litt, og døde. Når jeg forsøkte igjen så fikk jeg den i gang, trykket ned gassen, og da holdt jeg motoren sånn halvveis i gang, før den døde med en gang jeg slapp gasspedalen. 

Batteri ble byttet i fjor, og fungerer fint. Bensinpumpen ble byttet i fjor, men den starter ikke når jeg skrur på tenningen. Det var en billigpumpe kjøpt på nettet fra Kina, så jeg er forberedt på at den kan ha røket igjen. Men i de siste månedene så har jeg opplevd at taket jukset, ved at det stoppet halvveis ned, og ikke ville noen retninger. Ventet noen minutter, så fungerte det igjen. Etter det så har taket fungert uten problemer. Har også ei feillampe på et kjørelys, men alle lysene fungerer fint. Sjekket alle sikringer, og de er i orden. Jordingsfeil er visstnok også utelukket. Lite strøm på batteriet, men bilen har stått i tre uker nesten, så det er vel nesten å regne med? Har tatt ut batteriet i dag, for å lade det.

Har koblet på computer privat og på verksted, men ingen feilkoder. Verkstedet jeg hadde den på ga opp, og anbefalte meg å ta den til et annet verksted, for å sjekke det elektriske anlegget.

Noen som har idéer eller tanker?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gibralfaro skrev:

Jeg har en BMW E46 som plutselig ikke lenger ville starte. Jeg kjørte den daglig, og kjørte den den dagen den stoppet, og skulle hjem fra butikken når jeg plutselig ikke fikk start. Merket ikke noen problemer i forkant, men så skal det nevnes at jeg er forferdelig lite bilkyndig.

Når problemet oppstod så startet den, "hostet" litt, og døde. Når jeg forsøkte igjen så fikk jeg den i gang, trykket ned gassen, og da holdt jeg motoren sånn halvveis i gang, før den døde med en gang jeg slapp gasspedalen. 

Batteri ble byttet i fjor, og fungerer fint. Bensinpumpen ble byttet i fjor, men den starter ikke når jeg skrur på tenningen. Det var en billigpumpe kjøpt på nettet fra Kina, så jeg er forberedt på at den kan ha røket igjen. Men i de siste månedene så har jeg opplevd at taket jukset, ved at det stoppet halvveis ned, og ikke ville noen retninger. Ventet noen minutter, så fungerte det igjen. Etter det så har taket fungert uten problemer. Har også ei feillampe på et kjørelys, men alle lysene fungerer fint. Sjekket alle sikringer, og de er i orden. Jordingsfeil er visstnok også utelukket. Lite strøm på batteriet, men bilen har stått i tre uker nesten, så det er vel nesten å regne med? Har tatt ut batteriet i dag, for å lade det.

Har koblet på computer privat og på verksted, men ingen feilkoder. Verkstedet jeg hadde den på ga opp, og anbefalte meg å ta den til et annet verksted, for å sjekke det elektriske anlegget.

Noen som har idéer eller tanker?

Holder en knapp på kina-søppel. Mål bensintrykket på railet.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mons1 said:

Holder en knapp på kina-søppel. Mål bensintrykket på railet.

Det var jeg nesten forberedt på også, siden jeg valgte en billig løsning den gangen, men så var det en som hjalp meg i dag, som sa at det ikke virker som at bensinpumpen får strøm, og at han derfor mente at det kunne være noe annet. Kanskje at batteriet ikke hadde vært fulladet, og at det ikke var nok strøm til å starte bilen. Tror han målte det til 11,5V. Kan det da være kun at batteriet er flatt, og at pumpen derfor ikke får strøm?

Link to comment
Share on other sites

Det er selvsagt mulig, men når fikk den 11.5 volt? Ved start eller under forsøk på å starte?

Jeg tror ikke strøm er problemet, for du fikk start, men den gikk ikke ordentlig. Da er det mer sannsynlig med dårlig bensinpumpe, eller noe annet.

Edited by Otis
La til info/kommentar.
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Otis said:

Men du burde jo feilsøke før du lader opp delekanonen. 

Men du bestemmer jo selv, selvsagt.

Jeg har null peiling på bil, så nøyaktig hvilken feilsøking kameraten min har gjort vet jeg ikke. Så når både han og verkstedet var usikre, så forsøker jeg å bytte pumpa. Vet ikke hva jeg skal feilsøke, og finner ikke noe verksted som kan se på det de nærmeste dagene, så da spiller jeg trumfen med en gang, og håper den gir meg de stikkene jeg behøver. :-) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...