Gå til innhold

M3 3.0l bruker mye bensin og bobler

vIc2r
 Share

Anbefalte innlegg

Gjelder en bmw m3 3.0l 1994 model:

Denne har en tendens til å bruke mye bensin, ligger «fint» på 1,5l på mila ved rolig kjøring.

Har også lagt merke til flere ganger at om man kjører veldig fint med bilen og prøver å gi på så bobler den noe voldsomt før den klarer å gi på.

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50 motorene får ofte trøbbel med ulike deler av motorstyringssystemene når de har gått langt.
Her må du ta en diagnose og kontrollere motorens sensorer (spesielt TPS, temp.sensorer, turtallsensorer og luftmassemåler).
VANOS funksjon bør testet, motoren bør også kontrolleres for vacuum/falskluftlekkasje. 
Alle disse tingen kan ha innvirkning på symptomene du opplever.

Send meg gjerne en PM om du trenger hjelp med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Netlandet skrev:

S50 motorene får ofte trøbbel med ulike deler av motorstyringssystemene når de har gått langt.
Her må du ta en diagnose og kontrollere motorens sensorer (spesielt TPS, temp.sensorer, turtallsensorer og luftmassemåler).
VANOS funksjon bør testet, motoren bør også kontrolleres for vacuum/falskluftlekkasje. 
Alle disse tingen kan ha innvirkning på symptomene du opplever.

Send meg gjerne en PM om du trenger hjelp med dette :)

Takk for ett utfyllende svar😊 Da for jeg begynne med å ta en diagnose ihvertfall. Virker som den ikke bobler så fryktelig mye nå etter den har vært sett over av en mekaniker før overtagelse👍 Sjekke litt forbruk osv fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...