vIc2r Skrevet September 3, 2020 Share Skrevet September 3, 2020 Gjelder en bmw m3 3.0l 1994 model: Denne har en tendens til å bruke mye bensin, ligger «fint» på 1,5l på mila ved rolig kjøring. Har også lagt merke til flere ganger at om man kjører veldig fint med bilen og prøver å gi på så bobler den noe voldsomt før den klarer å gi på. Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 3, 2020 Share Skrevet September 3, 2020 Det kan jo tyde på at forbrenningen ikke er korrekt. Men hva som er årsaken er svært vanskelig å si over internett. Har du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet September 3, 2020 Share Skrevet September 3, 2020 S50 motorene får ofte trøbbel med ulike deler av motorstyringssystemene når de har gått langt. Her må du ta en diagnose og kontrollere motorens sensorer (spesielt TPS, temp.sensorer, turtallsensorer og luftmassemåler). VANOS funksjon bør testet, motoren bør også kontrolleres for vacuum/falskluftlekkasje. Alle disse tingen kan ha innvirkning på symptomene du opplever. Send meg gjerne en PM om du trenger hjelp med dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vIc2r Skrevet September 3, 2020 Forfatter Share Skrevet September 3, 2020 8 timer siden, Netlandet skrev: S50 motorene får ofte trøbbel med ulike deler av motorstyringssystemene når de har gått langt. Her må du ta en diagnose og kontrollere motorens sensorer (spesielt TPS, temp.sensorer, turtallsensorer og luftmassemåler). VANOS funksjon bør testet, motoren bør også kontrolleres for vacuum/falskluftlekkasje. Alle disse tingen kan ha innvirkning på symptomene du opplever. Send meg gjerne en PM om du trenger hjelp med dette Takk for ett utfyllende svar😊 Da for jeg begynne med å ta en diagnose ihvertfall. Virker som den ikke bobler så fryktelig mye nå etter den har vært sett over av en mekaniker før overtagelse👍 Sjekke litt forbruk osv fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå