Mikalgodo Skrevet Oktober 20, 2020 Share Skrevet Oktober 20, 2020 Hei, Min x3 F25 2014 modell samler en del vann mellom pakningen på døren og pakningen som sitter i døråpningen. Hvis jeg åpner døren etter et tungt regnskyll "splasher" en del vann ut av døren og ned på bakken. Jeg kan ikke se at det har kommet noe vann inn i selve kupeen - så teppet virker heldigvis tørt. Under nærmere inspeksjon kan det se ut som at den hule pakningen i døren ikke blir tilstrekkelig drenert, og jeg kan "massere" vann ut av de små dreneringshullene i bunnen av pakningen. Jeg har også prøvd å blåse pakningen i døren ren med både sykkelpumpe og en liten kompressor - og det viser seg at det samler seg en del vann i den. Fenomenet forekommer kun på passasjerdøren. Er det andre som har opplevd lignende, har noen forslag til løsning på problemet, eller kan forklare hvordan BMW drenerer dørene sine? Vannet samler seg i området som vist på bildet under, og renner ut når man åpner døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 20, 2020 Share Skrevet Oktober 20, 2020 Opplever det samme på min 2012, da spesielt på passasjersiden. Har ikke noe løsning men interessant at du opplever samme feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 20, 2020 Share Skrevet Oktober 20, 2020 Ligger mange tråder om dette fra før av og det gjelder så og si alle BMW. Det er limet bak dørtrekket som holder skumgummi "matten" på plass som løsner. Må av med dørtrekk for videre inspeksjon/ny lim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikalgodo Skrevet Oktober 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2020 12 timer siden, Reef89 skrev: Ligger mange tråder om dette fra før av og det gjelder så og si alle BMW. Det er limet bak dørtrekket som holder skumgummi "matten" på plass som løsner. Må av med dørtrekk for videre inspeksjon/ny lim. Hei, jeg har gjort mange søk, men har vel ikke funnet riktige søkeordene. Har du noen linker til andre tråder? Så man bør av med dørpanelet (plastiken) og sjekke matten og limen som vist under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 Riktig. Sjekk av den ikke har løsnet noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 (endret) Når det ikke kommer vann inn i kupeen, men det renner ut når du åpner døra, så er det kanskje tett drenering heller enn løs fuktsperre. Dreneringshullene har du allerede lokalisert, noe hindrer vannet i å renne ut der når døra er lukket. Løs fuktsperre vil medføre at vannet renner på innsiden av pakningen i døra, og videre inn i kupeen, ikke på utsiden, som du opplever. Endret Oktober 21, 2020 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 Dumt spørsmål, er pakning limt på? Eller kan man dra av litt og investigere litt nærmere? Åpna nettopp passasjerdør i garasjen, og sjekka at det kom vann fra nettopp den pakningen. Skal ikke være nødvendig å utvide dreneringshullene antar jeg..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 (endret) Er limt på ja, men kan taes av og på. Men tingen er jo tar man det av så minsker jo holdbarheten på feste. Som nevnt over så er bare begynnelsen av det ikke kommer i kupe, men bare ut når en åpner døra. Samme skjedde 3 ganger (forskjellig dør) på e60n min og var aldri tett dreneringshull døra tok til og med proppen ut en stund, men skumgummien hadde løsna på alle. Og siste døren var jeg så lei at det tok langt tid før jeg fikset det og da kom det til slutt inn på mattene. Limte alt på nytt og har aldri vært tull etter det. Flere her inne som har hatt samme problem. Men for all del, skader jo ikke å ta ut gummiproppen under døra og sjekke, enkleste først. Endret Oktober 21, 2020 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå