kai103 Skrevet Oktober 20, 2020 Share Skrevet Oktober 20, 2020 Hei :) jeg har en bmw f11 og lurer på om noen her inne har noe ideer om hvordan man kobler/monterer en ledbar framme og 2 små ekstra led ryggelys bak sonn jeg kan få det godkjent i eventuell kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 20, 2020 Share Skrevet Oktober 20, 2020 Ledbar fremme er bare å montere det, der er ikke mange krav. Eneste er at de må ikke blokkere andre lys, og kan ikke lyse uten langlys. Når det gjelder ryggelys, er ikke det lov. Så du må da koble de som arbeidslys, dermed egen bryter. Mener at de da ikke kan ha lov til å lyse når hovedlys er på. Men det bør sjekkes med Lovdata. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai103 Skrevet Oktober 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2020 (endret) noen ideer om hvordan man kobler dette? finner liksom ikke noen video eller noe instruks på hvordan man kan gjøre det på denne bilen med tanke på å koble rett, prøvde å snakke med en mekaniker men di ville gjøre dette hos dem og da måtte jeg ha betalt 7000+ Endret Oktober 20, 2020 av kai103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 20, 2020 Share Skrevet Oktober 20, 2020 Ved hjelp av ledninger? Og sannsynligvis en canbus bryter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai103 Skrevet Oktober 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2020 ja nei det sier jo seg egentlig sjøl at man trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 Ser at du har endret innlegget ditt over mitt forrige. Men du trenger jo strøm fra en plass, kanskje +polen i motorrommet? Evt i sikringsboksen, men det kan jo være mye mer arbeid. Canbus relé er jo det eneste som virker for å kunne få styrestrøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai103 Skrevet Oktober 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2020 1 time siden, Otis skrev: Ser at du har endret innlegget ditt over mitt forrige. Men du trenger jo strøm fra en plass, kanskje +polen i motorrommet? Evt i sikringsboksen, men det kan jo være mye mer arbeid. Canbus relé er jo det eneste som virker for å kunne få styrestrøm. Endre bare med att jeg la til det med at jeg ikke finner noen video eller instruks å va det koster for en mekaniker å montere det 😊 ja kan jo prøve via plussen i sikringsboksen, blir lang kabel viss jeg skal gå ifra batteriet i bagasjerommet😂 men fant noe greie på nette igår å da snakket di om jeg må koble meg inn på 1 spjeld for å få 12v til led baren. hvet du hvor det ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 1 spjeld? Som på langlyset? Isåfall kan det være greit å vite om du har adaptive lys og om det er LED eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiv1 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 På 20.10.2020 den 22.41, Otis skrev: Ledbar fremme er bare å montere det, der er ikke mange krav. Eneste er at de må ikke blokkere andre lys, og kan ikke lyse uten langlys. Når det gjelder ryggelys, er ikke det lov. Så du må da koble de som arbeidslys, dermed egen bryter. Mener at de da ikke kan ha lov til å lyse når hovedlys er på. Men det bør sjekkes med Lovdata. Hei på min f11 2015 Lci (ikke adaptive led) ønsker jeg finne korrekt ledning til + på langlys slik at led bar skrur seg av og på med fjernlys , er det noen som vet farge på + ledning på fjernlys ? Antar det er en av disse ledningene som vist på bildet. tips til hvordan best koble seg på ? vil det fungere med noe som dette ? https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilelektronikk/kabelsko/skjotehylser-604232?gclid=CjwKCAjwh4ObBhAzEiwAHzZYU1ZFt-xA_-y3uRNA8wRZzPnrev4yQUSldXsJBbSCE27yc4k6XFnynBoCMaAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Ta av kontakten til lykten så kan du fint måle hvilken ledning der er, men en av de tykke. Strømtyv kan du fint bruke ja, så en slipper og klippe i ledningsnettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 @Stiv1 Hvilke lys har du? Ikke adaptive LED har jeg lest, men det finnes fler varianter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiv1 Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 2 minutter siden, Otis skrev: @Stiv1 Hvilke lys har du? Ikke adaptive LED har jeg lest, men det finnes fler varianter. Lykten ser slik ut . Kan det være bi xenon ? finner ikke noe direkte info om lampe via vin det er led bagel eyes samt foglights dette er vel lykten etter den med «fregner» ved blinklysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2022 Share Skrevet November 1, 2022 Om det er bixenon, så skal det være ledningfarge gul med rødt. På kontakten på lykten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiv1 Skrevet November 2, 2022 Share Skrevet November 2, 2022 15 timer siden, Otis skrev: Om det er bixenon, så skal det være ledningfarge gul med rødt. På kontakten på lykten. Takk for svar ☺️ når du sier på lykten , mener du da innenfor plasten på baksiden av lykten ? (Man skrur opp en luke foran i hjulbuen for å komme til bakside lykt, der kan du åpne lykten skifte pære antar jeg ETC) håpet å kunne koble meg på med strømtyv på utsiden av lykta visst mulig. jækla trangt å komme til inni lykta. ser det er en ledning som er gul med rød stripe på Høyre side . Er det samme farge på begge sider ? Er denne kabelen signalkabel / styrestrøm for fjernlys? 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 2, 2022 Share Skrevet November 2, 2022 Jeg mener kontakten på lykta, som er utenpå, eller der ledningen går inn i lykta/kontakten. Så jeg tror absolutt at du kan bruke en strømtyv. Det er gul med rødt på begge sider. Det går fra inn på venstre og over til høyre. Det er signalkable/styrestrøm for spjeldet over lykten, som løftes opp å gir fjernlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå