Jonashj Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Har nylig kjøpt meg en manuell e87. ved betydelig gasspådrag øker turtallet før det går ned til normalt igjen, akkurat som om den clutcher eller girer ned på et vis. Er snakk om ca 1sek. Er dette en slags funksjon eller er det en feil?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Høres ut som en slitt clutch. Skjer det i alle gir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonashj Skrevet November 24, 2020 Forfatter Share Skrevet November 24, 2020 8 minutter siden, Otis skrev: Høres ut som en slitt clutch. Skjer det i alle gir? Det skjer i alle gir ja. Kan prøve å filme det i morgen. Når den når et visst turtall skjer det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Men det er samme oppførsel i alle gir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonashj Skrevet November 24, 2020 Forfatter Share Skrevet November 24, 2020 1 minutt siden, Otis skrev: Men det er samme oppførsel i alle gir? Det stemmer ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Da tror ikke jeg det er slitt clutch allikevel. Selv om det høres ut som det, men jeg får ikke det til å stemme helt. For om det hadde vært slitt clutch så burde du fått mer økning i turtall over lengere tid i høyere gir, når motoren gir mest kraft. Da kanskje rundt 2000 omdr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonashj Skrevet November 24, 2020 Forfatter Share Skrevet November 24, 2020 1 minutt siden, Otis skrev: Da tror ikke jeg det er slitt clutch allikevel. Selv om det høres ut som det, men jeg får ikke det til å stemme helt. For om det hadde vært slitt clutch så burde du fått mer økning i turtall over lengere tid i høyere gir, når motoren gir mest kraft. Da kanskje rundt 2000 omdr. Får ikke mer økning i turtall over lengre tid. Men virker nesten som den glipper litt når jeg drar på. Hvis jeg kjører mykt så skjer det ikke. Bare når jeg drar på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Ja, da må det være noe med clutchen. Kanskje de kan være en olje lekkasje som er ganske liten? Usikker er jeg uansett. Får satse på at noen andre kan synse eller komme med noe. Jonashj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 24, 2020 Share Skrevet November 24, 2020 Er det en diesel? Glipper det når du tråkker til ved 2000rpm +/- 500? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonashj Skrevet November 25, 2020 Forfatter Share Skrevet November 25, 2020 7 timer siden, E.C. skrev: Er det en diesel? Glipper det når du tråkker til ved 2000rpm +/- 500? Det stemmer ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 25, 2020 Share Skrevet November 25, 2020 Da slurer det et sted der motoren leverer max dreiemoment. Jeg vil si clutch jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonashj Skrevet November 25, 2020 Forfatter Share Skrevet November 25, 2020 13 timer siden, E.C. skrev: Da slurer det et sted der motoren leverer max dreiemoment. Jeg vil si clutch jeg også. Her er video av hvordan den oppfører seg. Skal fra Oslo til Kristiansand til fredag, så kan få bedre video da😊 FullSizeRender.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 25, 2020 Share Skrevet November 25, 2020 Jeg hadde latt være å framprovosere clutch-slipp til jeg hadde problemet fikset, særlig om jeg skulle ut på en lengre tur. Tror ikke at vi behøver noen flere videoer. Otis og Jonashj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonashj Skrevet November 26, 2020 Forfatter Share Skrevet November 26, 2020 15 timer siden, E.C. skrev: Jeg hadde latt være å framprovosere clutch-slipp til jeg hadde problemet fikset, særlig om jeg skulle ut på en lengre tur. Tror ikke at vi behøver noen flere videoer. Takk for god hjelp👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå