Gå til innhold

Kupevifte trøbbel.. 320D E91


Skinnheis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ikke den beste på å forklare men prøver..

Har hatt vanlekkasje gjennom frontruten tidligere som har ført til at kupe viften ikke starter, det er lys i panelet og viften fungerer med strøm direkte, har lagt opp kabel men da går denne på fult til en vær tid..

Kjøpte forøvrig ny vifte da jeg trodde dette var problemet men den starter ikke med mindre man kobler direkte fra batteriet..

 

hva kan være problemet?

20201128_175654.thumb.jpg.2826849e339d5819c4e2a1a0fe156b5b.jpg

20201128_175718.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest av feilkoder?

Har du nok strøm på batteri?

Har du testet defrost knappen?

Har du sjekket at det kommer strøm fra de eksisterende ledninger?

Har du sjekket om det er gjennomgang i alle aktuelle ledninger?

Endret av Otis
La til info/kommentar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Har du lest av feilkoder?

Har du nok strøm på batteri?

Har du testet defrost knappen?

Har du sjekket at det kommer strøm fra de eksisterende ledninger?

Har du sjekket om det er gjennomgang i alle aktuelle ledninger?

Har ikke multimeter så får ikke testet, ikke at jeg er så mekanisk kyndig av meg..

Har en carly for å lese feilkoder men sier at alle systemene er fine, batteriet ser ut til å være fulladet, har testet defrost knappen men ingenting skjer.. hadde bilen inne på et lokalt værksted som selv ikke klarte å finne ut av problemet og anbefalte at jeg tok kontakt med et bmw verksted, men ville høre her om noen hadde noe kjenskap til problemet om det kanskje er en enkel fiks eller om bmw kanskje bør feilsøke..💸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Skinnheis skrev:

Hei, ikke den beste på å forklare men prøver..

Har hatt vanlekkasje gjennom frontruten tidligere som har ført til at kupe viften ikke starter, det er lys i panelet og viften fungerer med strøm direkte, har lagt opp kabel men da går denne på fult til en vær tid..

Kjøpte forøvrig ny vifte da jeg trodde dette var problemet men den starter ikke med mindre man kobler direkte fra batteriet..

 

hva kan være problemet?

20201128_175654.thumb.jpg.2826849e339d5819c4e2a1a0fe156b5b.jpg

20201128_175718.jpg

Om vifta går med strøm direkte så er det enten klimapanelet eller vifteregulatoren/motstanden.

90% sannsynlig at det er sistenevnte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Flataas skrev:

Om vifta går med strøm direkte så er det enten klimapanelet eller vifteregulatoren/motstanden.

90% sannsynlig at det er sistenevnte

Okei, har skiftet motstanden men fortsatt samme.. + at det sitter ny motstand i den nye vifta, da er det vell muligens klimapanelet eller vifteregulator som du skriver.? Er dette vanskelig å bytte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skinnheis skrev:

Okei, har skiftet motstanden men fortsatt samme.. + at det sitter ny motstand i den nye vifta, da er det vell muligens klimapanelet eller vifteregulator som du skriver.? Er dette vanskelig å bytte selv?

Regulator/motstand/reostat osv er samme tingen("kjært" barn har mange navn😂😂

I og med at du har skiftet motstanden så er det noe annet som er feil hos deg(med mindre du har kjøpt brukte deler...) Må nok til med multimeter og/eller inpa/ista for å feilsøke videre. 

Hvis du har en laptop/tablet med windows tilgjengelig så er den carlyen din et bomkjøp med stor B

Multimeter får du billig på jula, clas, biltema osv å en kjapp 5 minutter på youtube viser deg hvordan du bruker det.

Å den/de kablene du har lagt opp til vifta eller hva du enn har gjort så ville jeg vært snar med å få de vekk da det kan skape andre problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Flataas skrev:

Regulator/motstand/reostat osv er samme tingen("kjært" barn har mange navn😂😂

I og med at du har skiftet motstanden så er det noe annet som er feil hos deg(med mindre du har kjøpt brukte deler...) Må nok til med multimeter og/eller inpa/ista for å feilsøke videre. 

Hvis du har en laptop/tablet med windows tilgjengelig så er den carlyen din et bomkjøp med stor B

Multimeter får du billig på jula, clas, biltema osv å en kjapp 5 minutter på youtube viser deg hvordan du bruker det.

Å den/de kablene du har lagt opp til vifta eller hva du enn har gjort så ville jeg vært snar med å få de vekk da det kan skape andre problemer.

Okei.😂🙈 ja nei er ikke særlig "fan" av å kjøre med den ledningen slik.. var bare en provisorisk løsning.. men får eventuelt stikke innom bmw å høre med de. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skinnheis skrev:

Okei.😂🙈 ja nei er ikke særlig "fan" av å kjøre med den ledningen slik.. var bare en provisorisk løsning.. men får eventuelt stikke innom bmw å høre med de. Takker for svar!

Forståelig😅

Håper du har sjekka sikringer, relé osv😬😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...