Gå til innhold

E61 520d N47 undervoltage under start


Kallekarlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2009 modell E61 520d automat som sliter når jeg starter bilen.

Jeg har hatt dette problemet en tid og har prøvd å finne årsaken til dette. Jeg har byttet jordingskabel fra karosseri til motor, byttet til helt ny starter og kjøpt nytt batteri som er kodet til bilen. Bilen har vært inne hos bmw i Fredrikstad hvor de byttet plusskabel. De sa først at de skulle bytte hele kabelen, men etter de hadde fikset bilen sier de at de har skjøtet den nær motoren.

Jeg får to feilkoder på denne feilen:

Feilkode: 5DCF, beskrivelse: DSC: control unit undervoltage. 

Feilkode: A409, beskrivelse: KBM: undervoltage. 

Når jeg starter bilen så hører jeg at bilen drar tregt. Andre ganger drar starteren sakte rundt, nesten så den ikke klarer å dra motoren rundt før den får fart og starter bilen. Så er det en skjelden gang at jeg hører innslaget slår inn men det blir med et klikk uten å få start. Batteriet er nytt og måler rundt 13V før jeg starter motoren. Når jeg starter motoren så dropper den ned til rundt 9V. Dynamo virker bra og lader som den skal. 

Er det noen som har vært borti denne feilen og kan komme med innspill til hvor jeg bør sjekke videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med et ekstra batteri i motorrom som du kobler på terminalene der. Hvis bilen starter mye lettere så har du sannsynligvis for høy motstand fram til starteren. 

Sjekk også at polene koblet til batteriet er rene og har god kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...