EHJ Skrevet Desember 7, 2020 Share Skrevet Desember 7, 2020 Hei, Etter 220000km har jeg nå fått opp den fryktede dps lampen(gul) har nå kjørt 10.000km uten å merke noe på bilen. Lyset slukkes når man restarter, men kommer tilbake etter ca 15min kjøring hver gang. Betyr dette at dette nå må skyftes? om jeg evt skyftet filteret, så ser jeg at mange nettbutikker selger dette filteret. Men dem jeg finner passer kun til (E84) 1,8d. Sdrive og ikke Xdrive som jeg har. Noen som vet om dette vil passe også til Xdrive? link til nettbutikk: https://nomax.no/nettbutikk/4963-partikkelfilter-bmw-x1-e84-09-14/19611-partikkelfilter-dpf---bmw-x1-09-15-e84-18d/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Desember 7, 2020 Share Skrevet Desember 7, 2020 Har du prøvd med dfp rens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7, 2020 Share Skrevet Desember 7, 2020 Har du lest av feilkoder? Har du rett kjølevannstemperatur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EHJ Skrevet Desember 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2020 Hei, Har ikke lest av feilkoder enda nei. Kjølevann indikatoren har faktisk slått inn av og til hvor jeg da har fylt på.Om det har noe med saken å gjøre da? Har prøvd typ dfp rens/tilsetning i fuel uten at dette har hjulpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Desember 7, 2020 Share Skrevet Desember 7, 2020 Dfp rens rett i filteret er et triks. Så må du kjøre på høyt turtall i 30 min. Har du trigget regenerering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7, 2020 Share Skrevet Desember 7, 2020 Kjølevannet må ha mer enn 75 grader for å kunne starte regenerering av DPF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 7, 2020 Share Skrevet Desember 7, 2020 1 time siden, Otis skrev: Kjølevannet må ha mer enn 75 grader for å kunne starte regenerering av DPF. Eksostemp må være over 240 gr også hvis det skal bli aktivert i ISTA. Også skal man kjøre i jevn hastighet over 60kmt i 20 minutter, men det optimale er å kjøre 100kmt. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå