Gå til innhold

Misfire cylinder 3 og 4


Benjamin0
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt e39 for 3 uker siden. Jeg kjørte med den i en uke, før jeg satte den i garasjen for å bytte termostat, vannpumpe og diverse for kjølinga (ikke relatert). Da jeg skulle starte den igjen etter bytte av deler (stått i garasjen i to uker), fikk jeg opp check engine, i tillegg til at den gikk tungt med mye vibrasjon. Jeg slo av og på tenninga, og probleme var borte. På feilsøkinga fikk jeg opp misfire sylinder 3 og 4. Det samme skjer når bilen står over natta og det er kaldt ute. Starter den, også går den i et minutt til turtallet går ned, også blir det store vibrasjoner med check engine til jeg slår av og på tenninga. Bilen går veldig fint ellers, uten å bruke vann og olje. Jeg tenker at det første jeg skal gjøre er å få byttet plugger, også tar jeg det derfra. Er forøvrig en m54b22. Lurer uansett på om noen har noen tips til hva det kan være? Har lest litt og forstått at det skal være et ganske vanlig problem med m54?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tilgang på diagnose apparat så ser du nærmere på live data. Tenker da på bensin blandingen for lambda. Hva er verdien der?

Har du ikke diagnose apparat så kan du jo forsøke å skifte plugger, eller coiler med andre sylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...