Benjamin0 Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Har nettopp kjøpt e39 for 3 uker siden. Jeg kjørte med den i en uke, før jeg satte den i garasjen for å bytte termostat, vannpumpe og diverse for kjølinga (ikke relatert). Da jeg skulle starte den igjen etter bytte av deler (stått i garasjen i to uker), fikk jeg opp check engine, i tillegg til at den gikk tungt med mye vibrasjon. Jeg slo av og på tenninga, og probleme var borte. På feilsøkinga fikk jeg opp misfire sylinder 3 og 4. Det samme skjer når bilen står over natta og det er kaldt ute. Starter den, også går den i et minutt til turtallet går ned, også blir det store vibrasjoner med check engine til jeg slår av og på tenninga. Bilen går veldig fint ellers, uten å bruke vann og olje. Jeg tenker at det første jeg skal gjøre er å få byttet plugger, også tar jeg det derfra. Er forøvrig en m54b22. Lurer uansett på om noen har noen tips til hva det kan være? Har lest litt og forstått at det skal være et ganske vanlig problem med m54? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin0 Skrevet Desember 12, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2020 Vil legge til at hvis jeg ikke lar den gå en stund på tomgang før jeg kjører kommer ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Om du har tilgang på diagnose apparat så ser du nærmere på live data. Tenker da på bensin blandingen for lambda. Hva er verdien der? Har du ikke diagnose apparat så kan du jo forsøke å skifte plugger, eller coiler med andre sylinder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Misfire er jo som oftest defekt coil. Bytt om og se om problemet flytter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin0 Skrevet Desember 12, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2020 Har diagnoseapparat. Har ikke helt lært meg å bruke det fullt ut, men skal sjekke om jeg får til. Tenker du på verdien når bilen er kald da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Når feilen oppstår/er til stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin0 Skrevet Desember 13, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2020 (endret) Finner oksygen verdiene, men vet ikke helt hvilken du tenker på. Har den et spesielt navn? Kan det være "Oxygen sensor, Bank 1, before Catalyst"? Endret Desember 13, 2020 av Benjamin0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2020 Share Skrevet Desember 13, 2020 (endret) Jeg vet faktisk ikke helt hva de heter. Men kanskje upstream/downstream o2 sensor? Endret Desember 13, 2020 av Otis Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin0 Skrevet Desember 13, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2020 Skal se i morgen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå