Gå til innhold

M54b22 rister når kald

Benjamin0
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, *MrB* skrev:

Fått sjekket DISA, som du ble tipset om over? Denne mener jeg sitter ganske lett tilgjengelig på M54.

Motoren skal kunne gå uten LMM tilkoblet ja.

Nei, skal gjøre det i morgen. Bestilte feil innsugsbelg som sitter helt innerst ved tomgangsventil 😕 Liten boomer, men får gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde samme problemer med min. Byttet coiler, plugger ++ så tilfeldigvis brukte jeg reservenøkkelen og da var den helt fin. Mulig feilkoder lagres i nøklene på disse? 

Solgte den så vet ikke om det løste problemet. Men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå framme DISA og ser at pakninga er helt flat, i tillegg til at den vakum-mekanismen er noe dårlig. Skjønner ikke om det skulle være dette som var probleme hvordan det bare påvirker sylinder 3? I tillegg ser jeg at manifojlen er noe "sandpapir" aktiv på innsida og at jeg får partikler på fingrene når jeg stikker dem inn. Er dette normalt? 

B673F048-ECA5-4FD4-8EB3-736545CF1250.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også antydning til risting på kald motor, men ekstremt lite, men alltid ved kaldstart året rundt. Tok en sjau og overhalte DISA(denne opererte ikke) og skifta veivhusventilasjon. Fiksa problemet for min del. En mye friskere motor. 

Bytta også innsugsbelger etc.

Når det gjelder inni innsug var min rein og fin. Har dog M52TU. Er det EGR på M54?

Jeg har fått én feilkode på «rich» men vanskelig å si hva man skal henge det på. Aldri kommet siden.

Hadde også eksoslekkasje på begge katalysatorer. Skifta manifolder med katter i høst og etter dette har motoren gått HELT nydelig. Tror feilkoden kom av dette grunnet feilmåling da det sitter en lambda før og en etter kat.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Benjamin0 skrev:

Nei skal ikke være noe egr på m54 såvidt jeg vet. Planlegger å ta veivusventilasjonen til sommern. Selger de DISA O-ringen på bmw-verksted? Eller rettere sagt, er det vanlig?

Bytta O-Ringen, bare å bestille, er ingen standard O-Ring, dog lite trolig at den lekker. Er membranen i DISA-aktuatoren hel? Holder den tett? Minnes at jeg bestilte ny fra en fyr i Russland. Min var gått i oppløsning. Selve spjeldakslingen var ok.

Om jeg ikke husker feil skal spjeldet stenge så fort man starter bilen/setter på tenning(om det er tilstrekkelig vakum). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle som har vært med å hjulpet. Etter litt om og men fant jeg ut at det var DISA o-ringen. Bytta den med enn pakning jeg fant på TESS og opplever mye mindre risting nå. Kan riste bittebittelitt på kaldstart, men har ikke kommet nå motorlampe. Skal se over alt vakumrelatert når det blir litt mer varmt i været :) Grunnen til at jeg ventet så lenge med den var fordi jeg trodde jeg måtte av med belgene for å komme til, men det var jo bare tull. Tusen takk for hjelpen alle sammen! :D Håper kanskje denne tråden kan være til hjelp for noen i fremtida, da det ligger mye bra her fra folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...