Gå til innhold

Fuel mixture verdier


Benjamin0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. La ut samme bilder i en annen post som jeg har, men for ordens skyld spør jeg her og. Er det noen kyndige som kan sende meg i rett retning angående mixture? Bilen går ujevnt på kaldstart og prøver å undersøke falskluft og andre ting som kan ha noe med det å gjøre (feilkode er misfire cylinder 3 om det skulle være interessant).

Hva skal verdiene ligge på ved kaldstart? Er det noen som kan fortelle meg forskjell på additive (fuel mixture) og den andre som står der?😀 Kan oksygen sensorene fortelle meg noe? 

Ble litt rotete, men bildene under ble tatt når kjølevannet lå på rundt 50-60 grader celsius. Takker for svar på forhånd.

EC91952F-27A5-4DD7-A47C-08BC8C95096C.jpeg

922AB133-1633-4048-8D3B-FD8CDC307F35.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt spørrende da jeg ikke er så god på bensin motor feilsøking.

Men er det ikke kun på varm motor/closed loop, at man kan se defekt lambda? Jeg mener at man må vente til den begynner å regulere, så kan man se på en graf eller aktuelle tall for å vurdere videre.

Eller er det foreløpig verdt å lete videre etter falskluft? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er har ikke peiling selv, så jeg setter stor pris på alt av info og tanker som folk har😃 Kan utelukke coil og plugger. Innsugsbelgene har jeg bestilt nye av, da de var slitt. Men jeg har sprayet som en gal me startgass uten noe respons av motor. Skulle det være falskluft, så skulle jeg tro det var veldig lite. Kan du si noe mer om det med closed loop? Er flere o2 sensorer, så vet ikke hvilken som er vanlig å se på. Går utifra at det er den som heter noe med "before cat...converter" uten at jeg skal påstå noe som helst. I morgen skal jeg koble opp live data når jeg starter bilen kald for å se om jeg får opp noe nevneverdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Nå er jeg litt spørrende da jeg ikke er så god på bensin motor feilsøking.

Men er det ikke kun på varm motor/closed loop, at man kan se defekt lambda? Jeg mener at man må vente til den begynner å regulere, så kan man se på en graf eller aktuelle tall for å vurdere videre.

Eller er det foreløpig verdt å lete videre etter falskluft? 

Leste litt om det nå og skjønner hva du mener. Bilen går på "forhånds programmerte" verdier når den er kald. Dermed kan jeg vell utelukke O2 sensorene og👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se på verdier før katalysator. Hvis katalysatorene fungerer på bilen din så skal verdien som er etter katalysator ligge rimelig stabilt. Slikt er også mye greiere å se på et verktøy som kan grafe verdiene. Tall som hopper opp og ned kan være vanskelig å prosessere med menneskehjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...