Gå til innhold

godkjenning av e30 med hartge h35-24 dokumenter (ønsker hjelp)


Zlasken
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har sendt søknad om godkjenning av min 320i e30 med 2,5 m20 turbo, har forsovidt fått godkjent søknaden men de gjekk ut ifra e30 m3 så får ikkje bygge med mere enn 238hk..

er det noen her som har dokumenter til hartge h35-24 dokumenter så kan hjelpe meg så kan jeg referere til desse?

 

Mvh Dennis Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heii, ja de stemmer, har aldri søkt før så vet ikkje mykje om framgangsmåte eller korsen/kor ej skal kontakte sfoor, har du en mail eller lignende som kan hjelpe?

skal ej søke pånytt til dem eller skal jeg forklare de har vært en missforståelse? 

 

Mvh Dennis Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sfoor har lagt retnignslinjer egentlig utenom de h35 24v papira for godkjenning opp til 330hk/350nm i e30 enten det er m3 eller ikkje. Husker ikke krava i farta, men er noe sånt som 300mm bremser forran, 280 bak og tårnstag. f.eks e36 m3 forran og std e30 m3 bak så er man innafor med tårnstag. + såklart enten tuv på deler, eller at de er fra andre bmw modeller og montert på en forsvarlig måte. 

Han der Helge karen skjønner jeg meg ikke helt på, for jeg veit han har godkjent flere e30 med s50/s54 og kjenner GODT til dette. Typegodkjenninga til hartge h35 finner du fort med google søk, men den er egentlig ikke så relevant da sfoor kjører på det jeg nevnte lengre oppe. 

Anbefaler at du tar deg tid til å gå gjennom det som ligger i forumet allerede, ligger mye god info her: 

https://www.google.com/search?q=site%3Abimmers.no+e30+sfoor&oq=site%3Abimmers.no+e30+sfoor&aqs=chrome..69i57j69i58.6447j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Har en teori om at den gjengen i SVV i møre og romsdal bevisst er vanskelige i starten av godkjenningen, for å "luke" bort alle de som ikke orker/gidder å gjøre det skikkelig mtp bygging og dokumentasjonsdelen. Er mange som søker, men sikkert veldig få av dem som faktisk gjennomfører alt og godkjenner bilen med tiltenkte planer. Det er på ingen måte umulig å få godkjent ting her. Syns derimot det igjen er litt rart at dem ikke er litt mere medgjørlige og hjelpsomme når folk faktisk prøver å få ting på stell og i vognkort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtte å søkt litt no og ser de sei 300mm forann ca, 325i eller større bak, 51mm fjørbein og tårnstivere foran og bak ( på h35 dokumentene ) 

Ut ifra de ej he fått godkjent så har ej fått et mykje strengere krav dokument på lavere hesteanntall, tenke ej tek en telefon til han helge no over nyåret og prata med han, om ej må så fær ej søke pånytt til sfoor å sjå om de e håp 😁

om de ej hadde fått godkjent med 300-330 men måtte hatt m3 bremser f.eks bak også så hadde de vært ingen problem :)

har kjøpt inn 325i bakstilling,k-sport 8 stemplet bremser 330mm til e30, skal kjøpe inn nye 51mm fjørben osvosv

takker masse for svar!

 

Om ej skulle trenge, fær ej lov å sende dej ei melding å spør om hjelp? :)

 

Mvh Dennis Z

Endret av Zlasken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja enten 51mm eller m3. ville sett på komplett løsning fra KW med deres M3 bein om du ikke har kjøpt noe enda. 

k-sport har vell ikkje tüv eller støvmansjetter på stemplene med mindre dem har komt med noe nytt? ville ikkje søkt med det selv. 

berre å ta kontakt, men er ingen ekspert på området :)  men har selv en bil som har godkjent søknad/under bygging fra akkurat han der karen der. Vet også mange som har godkjent biler i M&R har fått rare svar fra han der i starten, men etter litt frem og tilbake ordner det seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett svar jeg fikk fra Mr helge en gang, når jeg søkte på hartge h35-24 spec. altså M88 i E30M3.

Måtte bygge ren replica av modellen, dvs hartge ratt, felger, eksosanlegg, instrumentpanel, girkule etc. 
Samt at bilen måtte nedregistreres til 3 seter osv. 😆 +++
Var 1,5 a4 side med endringer som måtte gjøres. Kunne ikke godkjennes med orginale M3 bremser bak feks, og kunne ikke godkjenne med datasprut.

Skrinlagt prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Reset skrev:

Ett svar jeg fikk fra Mr helge en gang, når jeg søkte på hartge h35-24 spec. altså M88 i E30M3.

Måtte bygge ren replica av modellen, dvs hartge ratt, felger, eksosanlegg, instrumentpanel, girkule etc. 
Samt at bilen måtte nedregistreres til 3 seter osv. 😆 +++
Var 1,5 a4 side med endringer som måtte gjøres. Kunne ikke godkjennes med orginale M3 bremser bak feks, og kunne ikke godkjenne med datasprut.

Skrinlagt prosjekt :)

aiii, de va ikkje heilt planen, hadde håp om datasprut blant anna. håpe lykka e med mej og han he fått ett anna nyttårsforsett å e enklere å ha med å gjør 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
På 31.12.2020 den 19.22, Zlasken skrev:

Om de ikkje skulle vær innafor så får vi heller ta en tur inn på 300mm.de, de har vell tuv slik jeg har forstått det :)

Skal ta en titt på komplett kw å se, takker mykje for respons!😁

Driver å skal prøve å søke om motorbytte i min jeg og, da ble jeg nysgjerrig hvordan du gjorde de? Hva dokumentasjon måtte du ha med etc? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...