Gå til innhold

Låst ladekabel i3

TBH
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2014 mod i3 der ladekabel er låst til bilen, har prøvd å låst/låse opp bilen uendelig mange ganger for å få den opp, uten hell. Nød-åpner nede ved høyre bakdør røk bare jeg tok litt i. Er det en annen metode for å løsne kabel? Jeg har time hos BMW verksted på mandag, men kommer meg ikke dit før jeg har fått løs kabelen.. 🤦🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å presse inn lader og åpne uten at lader var koblet til strøm, funket ikke. Koblet inn lader igjen, det lyste rødt for ladefeil, kanskje fordi batteriet er fullt? Presset inn ladekabelen og åpnet bilen, da løsnet den! Endelig! Takk for tips. Skal få dette sett på på mandag hos BMW verksted. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TBH Godt det ordnet seg! Rødt indikerer en eller annen ladefeil, og det er ikke ukjent at "nødladeren" (den du lader med) har hatt feil (f.eks jordingsfeil etter lading på dårlig stikk). Vet BMW har hatt en tilbakekalling på ladere på de tidligste utgavene, så du kan jo være heldig å få en ny en eventuelt. Det er dog verdt å merke seg at laderne BMW nå leverer er på 10A, mens de tidligere laderne var på 12A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første generasjonen i3 vi hadde (16’) så måtte sladden byttes. Ikke uvanlig at disse blir ødelagt og må byttes. Ikke hørt så mye at de låser seg i ladeposisjon. Høres ut som en lås som henger seg, godt det ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...