TBH Skrevet Januar 1, 2021 Share Skrevet Januar 1, 2021 Har en 2014 mod i3 der ladekabel er låst til bilen, har prøvd å låst/låse opp bilen uendelig mange ganger for å få den opp, uten hell. Nød-åpner nede ved høyre bakdør røk bare jeg tok litt i. Er det en annen metode for å løsne kabel? Jeg har time hos BMW verksted på mandag, men kommer meg ikke dit før jeg har fått løs kabelen.. 🤦🏼♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 1, 2021 Share Skrevet Januar 1, 2021 Lader du med ladestasjon eller medfølgende lader? Har du forsøkt å løsne kabelen fra stasjon/stikkontakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBH Skrevet Januar 1, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2021 Medfølgende, har løsnet fra stikk og forsøkt å låse opp da, men fikk ingen respons. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 1, 2021 Share Skrevet Januar 1, 2021 Hmm. Type2 ladekabler (som er den som går inn i bilen) låses med tapper fra siden. Har du forsøkt å presse kabelen godt inn mens du låser opp/lukker bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBH Skrevet Januar 1, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2021 Prøvde å presse inn lader og åpne uten at lader var koblet til strøm, funket ikke. Koblet inn lader igjen, det lyste rødt for ladefeil, kanskje fordi batteriet er fullt? Presset inn ladekabelen og åpnet bilen, da løsnet den! Endelig! Takk for tips. Skal få dette sett på på mandag hos BMW verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 1, 2021 Share Skrevet Januar 1, 2021 @TBH Godt det ordnet seg! Rødt indikerer en eller annen ladefeil, og det er ikke ukjent at "nødladeren" (den du lader med) har hatt feil (f.eks jordingsfeil etter lading på dårlig stikk). Vet BMW har hatt en tilbakekalling på ladere på de tidligste utgavene, så du kan jo være heldig å få en ny en eventuelt. Det er dog verdt å merke seg at laderne BMW nå leverer er på 10A, mens de tidligere laderne var på 12A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 2, 2021 Share Skrevet Januar 2, 2021 Den første generasjonen i3 vi hadde (16’) så måtte sladden byttes. Ikke uvanlig at disse blir ødelagt og må byttes. Ikke hørt så mye at de låser seg i ladeposisjon. Høres ut som en lås som henger seg, godt det ordnet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå