Gå til innhold

Dyseproblemer


Elvira
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem med en bmw e53 03 diesel med M57 motor (184kh). Motoren var bøtte tett. Hostet og harket. Tok diagnose, og den viste feil på injektor 1 og gløding. Byttet alt av filter, glødeplugger og tok opp alle dysene (bortsett fra nr 4, for den var rimelig vrien å ha med å gjøre). Åpnet de opp, vasket de med ultralydvask, så i diesel og puttet de sammen med ny pakning og kobberring. Alt så fint ut når de var ferdig vasket, men hull til dyse nr 1 var full av "kull". Rengjorde selvfølgelig dette.

Etter at jeg monterte alt tilbake tok jeg meg en kjøretur. Den fusker bortover og nedover, og sliter veldig i oppoverbakker. Mister MYE kraft (nesten nødmodus).  Ingen spesielle feil på diagnose. Ved start går motoren som den skal, men dabber av etter ca 30sek/1mins tid og fusker/jager på turtallet. Virker som dieselen ikke går helt fram.

Har videre prøvd å byttet kamakselføler og koblet fra luftmengdemåleren (bare for å teste)

Skulle nok målt dieselen i returen før jeg tok dette fra hverandre, men jeg kjøpte sett for dette først nå. Der ser jeg nr 4 blir full med en gang, nr 1 kommer det ingenting igjennom, nr 6 er ganske lik, men 2,3,5 ser relativt "fine" ut (værtfall like). Se vedlagt bilde.

 

Er det dysene som er dårlige her, eller er det noe annet som kan være feil?

IMG_6302.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra bildet du viser ,så er vel tre av glassene mer påfyll på en resterende glass.

Vil tippe disse injektorene er gåene desverre .

Så likt ut på min x5 og da var den og vrien og ha med å gjøre .

Med nye og mange tusen fattigere så ble alt så meget bedre,og fungerte da fint etterpå.

Mitt problem var at den var utrolig tungstartet og fjusket til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Nr 4 er full, selv om det er litt vanskelig å se. Når jeg skulle ta av returrøret/slangen ble det dieselsøl på alle bortsett fra nr 1. Der var det ganske tørt. Ut i fra målingene sjekket jeg derfor om det gikk noe diesel inn til denne, og det gjorde det. Når jeg tok ut nr 5 så denne nyoverhalt ut, og var fett rundt hele, så i mitt hode hvis jeg skal tenkte at noen av disse er gåene er det helt klart nr 1, og nr 6. Men stiller fortsatt spørsmål ved hvorfor nr 4 fyller jeg så mye opp i forhold til de andre. Bilen starter også som den skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...