Gå til innhold

Bagasjeluken

DavidT
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare problemet men jeg prøver så godt jeg kan, så håper jeg det er noen der ute som kanskje kan hjelpe meg :) 

Jeg har en Bmw 1 serie 2010 modell disel, problemet mitt er at hver gang jeg åpner bilen med nøkkelen så låser bagasjerommet seg opp også? det er så irriterende at jeg må gå og lukke den hver gang jeg skal inn i bilen. En anen ting og merke seg er at jeg heller ikke kan lukke opp bagasjerommet fra baksiden manuelt selv når bilen er åpen, den låser seg bare opp når jeg holder inn den knappen for bagasjeluken? Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette og om det er noe jeg kan gjøre selv? Setter urolig stor pris på alle svar.

Mvh

David :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reef89, nei bare de gangen jeg glemmer og lukke den. Det rare er at det skjer ikke vær gang men skjer alltid på modningen men hvis jeg kjører i butikken, låser bilen og kommer tilbake 15 min senere, så er det ikke alltid den låser seg opp, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Reef89 skrev:

Sjekk kablingen du. Ta bare av dekslene, så ser du jo fort om det er noe skader på kablene.

Tusen takk, tenker du da på dekslene i bagasjerommet? er ikke veldig kjent med bil så derfor jeg spør :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har bakluken åpen, så ser du hengslene som er festet mot taket. Der bør det være noen kabler, de kan sannsynligvis gå i stykker.

Ellers kan du forsøke å koble fra kontakt på bryter til bakluka, for det kan også være defekt bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2021 den 12.33, Otis skrev:

Når du har bakluken åpen, så ser du hengslene som er festet mot taket. Der bør det være noen kabler, de kan sannsynligvis gå i stykker.

Ellers kan du forsøke å koble fra kontakt på bryter til bakluka, for det kan også være defekt bryter.

Hvor er det jeg kobler fra kontrakten? det er nesten bedre og ikke bruke bakluken en at den åpner seg hver gang jeg åpner bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Otis skrev:

Jeg kan ikke se at det finnes noen andre kontakter enn på kontakten til bryter eller helt fremme ved CAS.

Hei, takk for svar. hvor på bilen er dette? er så lite kjent med bil så aner ikke hva CAS er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Reef89 skrev:

Du kobler fra bryteren til låsen i bakluka. Den låsen kan jo gå i stykker.
Du må fjerne dekselet på innsiden av luka.

CAS (car access system) modulen er et sted under rattet.

Da skal jeg prøve det, tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...