Gå til innhold

Automatisk høydejustering av xenon lys


Andiman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Bmw 318D 2007 mod. 

Når jeg starter bilen justerer lysene seg opp litt også ned igjen litt. Men lysene lyser for høyt. Det er flere som har blinket på meg og jeg ser det også veldig godt at de er for høye. Men det er ikke altid. Noen ganger lyser de helt riktig... Og noen ganger lyser de riktig til og begynne med, også justerer de seg opp mens jeg kjører.

Men jeg lurer på om det kan være fukt som har kommet inn i sensorene som sitter på bærearmene forran og bak på førersiden?? Fordi en dag etter jeg hadde vasket bilen ble lysene for høye etter at jeg hadde vakset den, men de var riktige før jeg vasket.

Noen som vet om det er mulig og måle noe på sensorene for og se om de virker som de skal, eventuelt finne ut av om det er den sensoren forran eller bak det er noe galt med?

Må snart på EU-kontroll, og regner med at jeg får feil på lysene hvis de er for høye da de skal prøve de 😅

 

Takk på forhånd 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kuleledd på staget til sensoren, så det går an å vippe det av og skyve armen opp og ned for hånd for å se om høyden på lysene endrer seg.

Men først, se nøye etter at ting ser i orden ut og at det ikke er mye møkk eller skader på ledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...