Gå til innhold

Is under soltak I3

mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Du ender alltid opp med å få litt snø inn i bilen, snøen smelter når du varmer opp bilen eller når bilen står i sola (sorte flater blir faktisk ganske varme, selv i minusgrader), vanndampen senere kondenserer og fryser på de kaldeste punktene. En stor uoppvarmet glassflate som har flere minusgrader på den andre siden er en god kandidat. Har fått litt is rundt kantene på glasstaket på Teslaen, så her tror jeg at jeg må bruke servicesenteruttrykket til sistnevnte: "Functions as per manufacturers design" eller "lite å gjøre noe med" på godt norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv evt inn en avfukter (sokk med kattesand) og vask glassrutene med eddik og Zalo, og polér rent med tørr bomull. Litt mindre sjans for kondens da også. 

Tror også at det bare er slik at det under de rådende forhold vil bli slik. Kan ellers anbefale at du bruker gummimatter, ikke stoffmatter. De holder mindre på fukten, og du kan lett ta de ut og gjøre de rene og tørke de med en gammel mikrofiberklut, også hvis det samler seg smeltet snø på de. Det hjelper også å kjøre bilen en god langtur med varme på hele veien.

Jeg bruker mattene fra Arctic Trucks, og de er svært fine i bruk. De ligger på hele året, og beskytter interiøret bra samtidig som de ser pene ut og er lette å rengjøre med såpe og svamp.

Endret av Grobian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...