Jump to content

Grobian

Members
  • Posts

    68
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    i3, X5 25d

Recent Profile Visitors

516 profile views
  1. Nydelig! Kan forresten anbefale Colourlock Strong Leather Cleaner, burde kunne gjøre de stolene der nesten som ny. Er det steder med slitt lakk/farge har de også et "re-dye"-sett som er svært kurant, spesielt på svart. Telefonen i midtkonsollen er nok en etterlevning fra før man hadde ordentlig handsfree, men det er jo fint om passasjeren i baksetet kan føre en fortrolig samtale, eller snakke uten å forstyrre føreren? Jeg tror dette er et DECT-sett som kommuniserer med telefonenheten i bilen. E60 ble også levert med en Siemens S55 som også var i krybbe i midtkonsollen, E60-en vi hadde fra 2003 hadde Siemens-telefonen. Den fungerte jo også som en uavhengig telefon utenfor bilen om man ønsket det, og er jo en mye bedre løsning enn dette Motorola-håndsettet, som ikke fungerer utenfor bilen. Mulig BMW hadde et stort restopplag av disse telefonene?
  2. Nå høres det ut som om du prøver å være din egen terapeut?? Selvfølgelig kan man vaske en bil bare fordi det har gått to uker! Har ikke garasje og må parkere ute... da fører nedfall fra trær og støv fra alt mulig til at det aldri mangler unnskyldning for å vaske.
  3. Etter vestlandsturen beholdt jeg bilen i Oslo noen dager, før retur til svoger på landet, og prøvde å utbedre noen av de 7 steinsprangene jeg fant. Det var litt oppskrapet lakk på kanten nede på førerdøren også, og den fikk jeg tettet fint. Jeg glemte ta etterbilder, men ser at jeg må øve litt mer på fylling av steinsprang. Lowe-Cornell-pennen fungerte fint, men lakken kom veldig tregt ut av tuppen. Jeg endte med å bruke penselen fra lakkstiften et par steder, fordi det da kom betydelig mer lakk. Heldigvis kun ett av hakkene som det var viktig å tette, nemlig det på taket, de andre var på plast og alu .
  4. Herlig tråd Andreas! Gøy at du også fikk telefonen til å virke Din E61 begynner jo å se voldsomt fin ut. Min erfaring med polering av E60 er også at lakken er en smule hard. Brukte de samme produktene som deg. Polerte også i3en og fant ut at lakken der var noe enklere å rense for hairlines, selv om den ikke akkurat fremstod myk heller. Hvordan merker du at kupéviften begynner å bli dårlig? Lite blåst fra ventilene, eller ulyder?
  5. ...og der fikk jeg svar! Time booket og felgene skal bli fikset mens jeg venter. Lover bra!
  6. Jeg skulle gjerne fått fjernet noe kast i felgene på X5en og tenkte bruke Oslo felgretting igjen. Jeg har tidligere god erfaring med rep. av en bulk i en kopifelg som Bilia leverte med bilen vår (senere erstattet med originale felger, men med kast...!) der. Jeg har ringt Oslo felgretting noen ganger, men ikke fått svar. Er det noen som vet om de fortsatt er i drift? Det er litt kronglete å reise dit, og jeg er sjelden i den delen av byen. Er det eventuelt noen andre bedrifter i Oslo som er gode på retting?
  7. Ai, det har jeg ikke fått med meg, men som bodøværing med Bodø-skilter på bilen, så burde jeg jo ha Nordland-plate på bilen selv om jeg bor i Oslo
  8. Tipper den blir en "klassiker", uten at det har påvirket meg i å skaffe en. Jeg bare liker den veldig godt Davide Arcangeli som tegnet bilen døde dessverre av leukemi før den kom på markedet. Jeg har veldig sansen for det de gjorde. E39 er en helt fantastisk og vakker bil, men det trengtes også en utvikling. Ser man nøye etter ble linjene på E60 kopiert av veldig mange, spesielt dørlinjen under vinduet. Aspekter fra interiøret finner man også igjen i veldig mange nye biler. Utviklingen i dag synes jeg går litt for sakte, selv om BMW viser fine tendenser med iX og i4. Men ser man på f.eks. konseptbilen Z9, er utviklingen i dag altfor tam. Bildesign handler jo åpenbart om mye mer enn bare "godt design".
  9. Takk for hyggelige svar! Bilen har nå fått en nydelig runde over Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba og Gamle Strynefjellsvei med mer. Ingen feilslag eller unoter, bare fryd og sekserlyd. Noen bilder kommer senere. Telefonen i bilen slo seg litt vrang, Insert SIM var meldingen. Det viste seg at mitt nano-/mikrosim ikke passet så godt i det gamle adapteret, men fant det mitt kort kom med og byttet ut. Nå fungerer den igjen! @Andreas_Rjeg har ikke gjort noe spesielt.. men det ser ut til at batteriet på telefonen trolig er byttet en gang tidligere. Jeg satte i mitt fungerende tvillingkort, slettet telefonen fra iDrive og paret den med iDrive igjen. Det er visst et problem at Blåtann-modulen i disse blir svidd. Kan det ha skjedd hos deg? Hvor langt kommer du i å få telefonen til å fungere? Nå har jeg mest lyst til å selge X5en og bruke denne.. da blir den jo litt mer brukt og slitt, men pokker som det frister. En meget god bil!
  10. Plutselig fikk jeg paret denne til bilen, og den virker! Temmelig fantastisk.
  11. Etter å ha rengjort og shinet bilen i går oppdaget jeg en liten bulk i det ene fordekket. Takket være harry-glans på dekkene vistes det godt i lav kveldssol. Etter nærmere sjekk i kveld ser jeg at samtlige fire splitter nye Continental Ecocontact 6 har bulker, ujevnt fordelt på sidevangene på utsiden. Innsiden har jeg ikke sett på. Det blir spennende å høre hva dekkforhandleren som solgte og monterte disse sier. Conti sier at dette er normalt: https://www.continental-tyres.com.au/car/technology/tyre-knowledge/lex-1-4
  12. Takk! Ingen planer om større endringer. Denne har jeg tenkt å holde tilnærmet original og uendret. Det blir bare færre urørte biler, og jeg vil ikke ha hverken coilovers eller større felger 😊 Foreløpig skal jeg ta litt vedlikehold, herunder reimbytter og flekke i noen få, små steinsprang. Kanskje kunne den fått en veldig, veldig lett solfilm på bakrutene, men jeg tviler litt på hvor pent det blir. Det utelukker ikke at andre ting kan friste etterhvert, jeg har en BT-dongle som jeg tenker å installere for å få spilt av musikk den veien, men bruker gamle CDer, DAB (Kufatec) og eksternt adapter enn så lenge.
  13. Takk @Ampera Der mener jeg at jeg har lett før, men jeg må ha klart å overse de!
×
×
  • Create New...