Gå til innhold

Spesialnøkkel til Automatkasse


Froland
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser for meg at dette verktøyet er mest for å kunne stramme med riktig moment på slutten da en momentnøkkel + 8mm hex pipe sikkert ikke får plass. Pluggen ser ut til å måtte strammes med 35 Nm. En linjal, en kalkulator, en vinklet unbrako nøkkel + en bagasjevekt så greier du sikkert å stramme det relativt riktig uten momentnøkkelen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Jeg ser for meg at dette verktøyet er mest for å kunne stramme med riktig moment på slutten da en momentnøkkel + 8mm hex pipe sikkert ikke får plass. Pluggen ser ut til å måtte strammes med 35 Nm. En linjal, en kalkulator, en vinklet unbrako nøkkel + en bagasjevekt så greier du sikkert å stramme det relativt riktig uten momentnøkkelen også.

Takk for tilbakemelding E.C...... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Froland skrev:

Tenkte å skifte olje på automatkasse F25, noen som vet om man må ha dette verktøyet til fylle pluggen eller om det går å bruke en vanlig vinklet umbraconøkkel? Event noen som har en slik nøkkel å selge?

Nøkkel.png

Vanlig vinklet umbrakonøkkel blir litt trangt, jeg brukte senest i dag en løs 8-10mm bits fra et biltemasett https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/bits/bitssett/bitssett-40-deler-2000031767 og brukte en leddnøkkel på 10mm enden for å trekke til. Viktigheten med 35nm ser jeg ikke helt da pluggen har en o-ring for tetting. Trekk til så den ikke løsner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 540is, takk for innspill :-) Jeg var redd for at det kunne være trangt med en vanlig vinklet nøkkel ja. Godt forslag ;-) 

BTW, hvordan måler du temperatur på kassa ifm fylling til riktig nivå? Tenkte å bytte filter samtidig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Froland skrev:

BTW, hvordan måler du temperatur på kassa ifm fylling til riktig nivå? Tenkte å bytte filter samtidig....

Bruker diagnoseutsty som har mulighet for å lese ut datalister. Til nød så gjør vel ir termometer og jobben . 30-50 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 540is skrev:

Bruker diagnoseutsty som har mulighet for å lese ut datalister. Til nød så gjør vel ir termometer og jobben . 30-50 grader.

Siden vi er i gang....:-) Hva bruker du for å fylle olje ? Tenkte litt på denne 

mvp-1735_dr_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...