dopus Skrevet Mars 8, 2021 Share Skrevet Mars 8, 2021 går ikke veiva 2 runder på en. runde på kammen. Når du skriver nesten 180 grader feil, så tenkte jeg at det er jo ca en runde på veiv om jeg husker rett, så kanskje ikkje så gale så en skulle tro.. Skulle kanskje roterert motor enda en runde og se om kammen nærmet seg 0 /timing merke, når veiva står på timing merke etter 2 rotasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinkron Skrevet Mars 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2021 5 minutter siden, dopus skrev: går ikke veiva 2 runder på en. runde på kammen. Når du skriver nesten 180 grader feil, så tenkte jeg at det er jo ca en runde på veiv om jeg husker rett, så kanskje ikkje så gale så en skulle tro.. Skulle kanskje roterert motor enda en runde og se om kammen nærmet seg 0 /timing merke, når veiva står på timing merke etter 2 rotasjoner. Ja, det er sant selvfølgelig, så den opprinnelige observasjonen på nesten 45 grader stemmer nok da ... Når jeg målte TDC på sylinder 1 så syntes jeg de sto med omtrent 45 grader istede for omtrent 90 grader ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 8, 2021 Share Skrevet Mars 8, 2021 (endret) Fått noen andre følgeskader? eller har du sluppet fra det med reltativt uskadet motor. Har en kompis som fikk registerreim havari, måtte ha ny topp pga skader/bøyde ventiler. Ikke samme bilmerke/modell da. Slapp selv med skrekken på Saaben jeg hadde før jeg kjøpte F11`en. Strekt kjede, men hadde heldigvis ikke hoppet tenner. Der løste det seg med et nytt regkjede kit, og et par dager i garasjen. Endret Mars 8, 2021 av dopus Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinkron Skrevet Mars 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2021 1 time siden, dopus skrev: Fått noen andre følgeskader? eller har du sluppet fra det med reltativt uskadet motor. Har en kompis som fikk registerreim havari, måtte ha ny topp pga skader/bøyde ventiler. Ikke samme bilmerke/modell da. Slapp selv med skrekken på Saaben jeg hadde før jeg kjøpte F11`en. Strekt kjede, men hadde heldigvis ikke hoppet tenner. Der løste det seg med et nytt regkjede kit, og et par dager i garasjen. Ser ikke ut som det ble noe mer problemer. Men ble et par dager i garasjen ja :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå