Tommy H Skrevet Februar 25, 2021 Share Skrevet Februar 25, 2021 (endret) Sliter litt med E61 for tiden, så prøver å se om noen har har vært borti samme problem. Begynte med at bilen ikke startet en morgen. Fant ut at boksen ECU står i var full av vann og dermed defekt ECU. Snakket med et firma som sa de kunne skaffe brukt ECU og fjerne EWS og at bilen da skulle fungere fint. Etter å ha fått den tilbake var det kontakt med ECU men bilen startet fortsatt ikke. Kom opp feilkode på EWS tampering, så ECU ble sammen med CAS og nøkkel sendt tilbake til chip firmaet. Har nå fått alt tilbake og bilen starter fortsatt ikke. Denne gangen ble både CAS og DDE kodet. Også denne gangen får jeg feilkode på EWS tampering, kode 002E3c ifølge ista. EWS adjustment virker heller ikke. Chipfirma mener at dette ikke skal ha noe å si, og at det må være noe annet som er feil. Starteren går, og det hender at bilen fyrer, for å så slå seg av etter 1 sekund eller 2. Noen som har vært borti noe lignende, og evt. har noen gode råd? Kan vannet i ECU boksen ha kortsluttet noe annet? Ingen aktive feilkoder på noe annet en EWS og partikkelfilter. Gjelder en 08 520d med N47 motor. Endret Februar 25, 2021 av Tommy H Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 25, 2021 Share Skrevet Februar 25, 2021 Feilkoden sier jo at firmaet ikke har gjort jobben rett, tenker nå jeg. Symptomene du beskriver er jo cas/ews feil. Tommy H og TRF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy H Skrevet Februar 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2021 Takk for svar. Var egentlig det jeg også tenkte, men veldig kjekt å få det bekreftet. Da får de prøve en tredje (!) gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå