dopus Skrevet Mars 7, 2021 Forfatter Skrevet Mars 7, 2021 25 minutter siden, Erik1233458 skrev: Jeg brukte strips for å holde nevnt strømboks vippet bort, så jeg koblet ikke av batteriet. Det gikk bra med litt lirking. Jeg satte også panseret i service posisjon og holdt den oppe med en kost. Koblet du av strømledning inne den boksen. Den kommer inn fra høyre side av boksen. Vurdere å skru løs denne fra koblingen inne i boksen. Mulig det er enklere å vulkteipe denne kabelen, mens den er demontert. Vulke i stedet for å koble av minus på batteri. Tror ikke jeg får flyttet noe på boksen med denne ledningen tilkoblet, frakoblet så bør det gå greit å vende den bakover / på høykant.
Erik1233458 Skrevet Mars 7, 2021 Skrevet Mars 7, 2021 Jeg åpnet ikke boksen og koblet ikke noe fra den heller, det holdt å vippe den bort og feste med strips, men jeg fjernet aluminium avstivninga til karosseriet som er like ved siden av.
dopus Skrevet Mars 13, 2021 Forfatter Skrevet Mars 13, 2021 (endret) Da var ny vifte og ny mostand montert. Gikk relativt lett, men trangt å komme til et par av skruene. Boksen på toppen av viften lot seg flytte nok til at den ikke var i veien. Takk for tips Erik1233458. Største utfordringen var å få boksen med viften ut av hullet den stod nede i, måtte løsne panser demperene og løfte panseret litt høyere opp (brukte skaft til en mopp for å holde panseret). Da alt var på plass og jeg skulle teste viften, så virket den selvfølgelig ikke :-(. Da kom jeg på at når jeg skiftet motstanden så koblet jeg på igjen ledningen som går til viften, men glemte den som kom inn på motstanden, og motstanden sitter jo bunn av vifteboksen. Endte opp med å demontere alt og løfte boksen ut på ny, for å få koblet i denne kontakten. Når en vet hvor alle skruene sitter og hvordan man skal komme til dem med skralle, så gikk det mye kjappere. Brukte under halve tiden av første demonteringen. Nå er alt på plass igjen, og alt ser ut til å være i orden. Ulyden er borte, og viften fungerer som normalt igjen. min patent for å holde "koblingsboksen" borte men jeg demonterte viftehuset. Toppen på "viftehuset, den delen med filter, er demontert på dette bildet. Viftehuset demontert fra bilen, og løftet ut Skifte av motstand. Viftehus delvis demontert i bakgrunnen. Grov filteret på luftinntaket til viftehuset, har begynnt å delvis gå i oppløsning, og holder nok ikke like tett i kantene lenger. Må gjøre noe med det, men det haster ikke. Er en enkel jobb å demontere hvis jeg ønsker å skifte det. Her er viftehuset delvis demontert. Det er fortsatt den gamle viften som står i på bildet. Demontering av viftehus var ganske logisk. Stort sett var det bare å skru ut en del skruer. Endret Mars 13, 2021 av dopus
dopus Skrevet Mars 13, 2021 Forfatter Skrevet Mars 13, 2021 Ser at delen med filteret koster 355 på eurodel. 416 på GS (gs har vel gratis frakt) og ca 400 på Koed. Det blir nok skiftet med tid og stunder, men ikke akkurat nå Hvis noen lurer så er delenummeret 64119216222 for delen med grovfilter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå