tennbrikket Skrevet Mars 27, 2021 Share Skrevet Mars 27, 2021 (endret) Hei, driver med en E38 som det har blitt byttet motor fra M60 til m62. Girkasse fra M60 ble flyttet over til m62. Får bilen til å kinne, men starter ikke. Får ikke noe kontakt med INPA heller med obd1 i motorrommet. Instrumentpanelet viser heller ikke gir bilen står i. Noen som har tips? Er det noe startsperre som kan tulle? Alt av tilbakemeldinger settes pris på VID_20210327_153039.mp4 Endret Mars 27, 2021 av tennbrikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Mars 27, 2021 Share Skrevet Mars 27, 2021 Veivføleren til M62 står montert nederst på girkassa. Bruker du girkasse fra M60 så blir det ingen veivsignal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Mars 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2021 Akkurat nå, 540is skrev: Veivføleren til M62 står montert nederst på girkassa. Bruker du girkasse fra M60 så blir det ingen veivsignal. Brukt M60 føler og nedre reimhjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Mars 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2021 Manglet ett 5 pols relee til DME. Ikke alltid like lett når man tar over prosjekt fra andre, som i tillegg har stått i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet April 2, 2021 Share Skrevet April 2, 2021 Jeg var med på en ombygging av en 1994 730 med M60B30 motor. Det ble satt inn 1996 M62B44. Vi fikk ikke start. En dyktig kompis sjekket diagrammet over ledningene til motoren. Hvis jeg husker riktig så samsvarte 3 av ledningene i et stikk med 10 eller 12 ledninger ikke overens. Stikket fra M62 passet overens, men ikke alle ledningene. M60 motoren hadde ikke startsperre, men det trengte M62 motoren. Det var noe med at strømmen fra tenningslåsen gikk direkte til starteren på M60, men M62 gikk innom et relé eller noe. Er mange år siden nå, men muligens hjelper det å få sjekket dette. M62 motoren brukte 5HP24 kassen. Husker at girposisjonssensoren også var ødelagt, så det laget også problemer. Håper at dette hjelper litt på vei. Jeg har ikke mye greie på dette og kan ikke hjelpe så mye videre. Hilsen Eirik. 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet April 2, 2021 Share Skrevet April 2, 2021 Kompisen brukte spesialverktøy til å dra ut de enkelte ledningene fra stikket som ikke passet overens og satte de inn på riktig plass. Jeg har både E34 og E39 håndbøker fra Bentley Publishers, så det var ved å sjekke disse diagrammene at kompisen fant ut av problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå