Gå til innhold

F31 Beste senkesett?

Laaaaaav320I
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å se på ledningsnett diagram i går, men det var infløkt, sammenlignet med eldre biler. Så jeg endte opp med at jeg ikke så hvilke ledninger som gir varme til rattet. Ei fant jeg helt ut av hvilken modul som ga strøm.

Så det enkleste er kanskje å bare ta en diagnose, antar den sier ganske klart fra om hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

Jeg begynte å se på ledningsnett diagram i går, men det var infløkt, sammenlignet med eldre biler. Så jeg endte opp med at jeg ikke så hvilke ledninger som gir varme til rattet. Ei fant jeg helt ut av hvilken modul som ga strøm.

Så det enkleste er kanskje å bare ta en diagnose, antar den sier ganske klart fra om hva som er feil.

Høres bra ut, skal se hva jeg får lest ut ikveld. følger opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Jeg holdt nylig på med en F25 med defekt rattvarme, vil tro det likner på F31. På F25 er det en modul i visker/blinklys bryteren (rattakselmodul) som styrer dette. Den gir signal og strøm igjennom sine klokkefjær/sleperinger til rattmodulen som så igjen sender strøm til varmetrådene i rattet.  Så man har 3 feilkilder og eventuelt sikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2021 den 17.57, 540is skrev:

Jeg holdt nylig på med en F25 med defekt rattvarme, vil tro det likner på F31. På F25 er det en modul i visker/blinklys bryteren (rattakselmodul) som styrer dette. Den gir signal og strøm igjennom sine klokkefjær/sleperinger til rattmodulen som så igjen sender strøm til varmetrådene i rattet.  Så man har 3 feilkilder og eventuelt sikring. 

Okei

Endret av Laaaaaav320I
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den f25 hadde også 030490 koden, K-LIN_11 LRE : No LIN-slave , var beskrivelsen på den med originalt BMW diagnose. Noe som vil si at styreenhet ikke får kontakt med rattmodulen. Jeg målte varmetrådene til de korrekte 2 Ohm, termostat i ratt til ca 15 kOhm og byttet rattmodul da den er billig, uten nytte. Neste trinn var rattakselmodul, noe eier ikke ville enda. 

20200403_135255.jpg

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Laaaaaav320I changed the title to F31 Beste senkesett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...