Laaaaaav320I Skrevet April 6, 2021 Share Skrevet April 6, 2021 (endret) Anbefalinger på senkesett til f31 xdrive Endret Juni 1, 2021 av FredrikSO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaaaaav320I Skrevet April 7, 2021 Forfatter Share Skrevet April 7, 2021 nei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 7, 2021 Share Skrevet April 7, 2021 Jeg begynte å se på ledningsnett diagram i går, men det var infløkt, sammenlignet med eldre biler. Så jeg endte opp med at jeg ikke så hvilke ledninger som gir varme til rattet. Ei fant jeg helt ut av hvilken modul som ga strøm. Så det enkleste er kanskje å bare ta en diagnose, antar den sier ganske klart fra om hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaaaaav320I Skrevet April 7, 2021 Forfatter Share Skrevet April 7, 2021 7 minutter siden, Otis skrev: Jeg begynte å se på ledningsnett diagram i går, men det var infløkt, sammenlignet med eldre biler. Så jeg endte opp med at jeg ikke så hvilke ledninger som gir varme til rattet. Ei fant jeg helt ut av hvilken modul som ga strøm. Så det enkleste er kanskje å bare ta en diagnose, antar den sier ganske klart fra om hva som er feil. Høres bra ut, skal se hva jeg får lest ut ikveld. følger opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 7, 2021 Share Skrevet April 7, 2021 3 timer siden, Otis skrev: Jeg begynte å se på ledningsnett diagram i går, men det var infløkt, sammenlignet med eldre biler. Så jeg endte opp med at jeg ikke så hvilke ledninger som gir varme til rattet. Ei fant jeg helt ut av hvilken modul som ga strøm. Jeg holdt nylig på med en F25 med defekt rattvarme, vil tro det likner på F31. På F25 er det en modul i visker/blinklys bryteren (rattakselmodul) som styrer dette. Den gir signal og strøm igjennom sine klokkefjær/sleperinger til rattmodulen som så igjen sender strøm til varmetrådene i rattet. Så man har 3 feilkilder og eventuelt sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaaaaav320I Skrevet April 7, 2021 Forfatter Share Skrevet April 7, 2021 (endret) På 7.4.2021 den 17.57, 540is skrev: Jeg holdt nylig på med en F25 med defekt rattvarme, vil tro det likner på F31. På F25 er det en modul i visker/blinklys bryteren (rattakselmodul) som styrer dette. Den gir signal og strøm igjennom sine klokkefjær/sleperinger til rattmodulen som så igjen sender strøm til varmetrådene i rattet. Så man har 3 feilkilder og eventuelt sikring. Okei Endret Juni 1, 2021 av Laaaaaav320I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 7, 2021 Share Skrevet April 7, 2021 (endret) Den f25 hadde også 030490 koden, K-LIN_11 LRE : No LIN-slave , var beskrivelsen på den med originalt BMW diagnose. Noe som vil si at styreenhet ikke får kontakt med rattmodulen. Jeg målte varmetrådene til de korrekte 2 Ohm, termostat i ratt til ca 15 kOhm og byttet rattmodul da den er billig, uten nytte. Neste trinn var rattakselmodul, noe eier ikke ville enda. Endret April 7, 2021 av 540is Otis og Laaaaaav320I reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå