320d2002 Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 Hei, har en 520d med n47 motor som overhodet ikke går normalt. skulle hjem fra jobb da jeg fikk opp engine failure på idriven. Kjørte et stykke til da bilen plutselig mistet det som jeg tror er turbotrykk. Bilen brukte flere sekunder på å dra ifra 2000rpm til 3000rpm, noe som til vanlig går rimelig kjapt. Etter noen hundre meter til klarte ikke bilen å dra lenger. Mistet all motorkraft og det oste ut svart røyk av eksosanlegget. Fikk bilen slepet hjem, og fikk lest av feilkoder. Ble ikke noe klokere på hva som feiler bilen av det. så derfor velger jeg å høre her før jeg tar turen på verksted. har sjekket turbo og er ingen ting som tyder på at det er der feilen ligger. Ingen slarke i turbin. har rengjort innsugsmanifold og egr. dro ut på prøvetur etter og ha gjort dette og bilen gikk som normalt til å starte med, men etter stopp og start så mistet jeg det som virker som turbo trykk eller «draget» som jeg liker å kalle det. any ideas? takk på forhånd! Mvh. En som er dritt lei av bmw for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 Vi kan jo ikke gi noe særlig med tips når du ikke gir oss feilkodene eller noe live-data. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d2002 Skrevet April 9, 2021 Forfatter Share Skrevet April 9, 2021 Merket nå at hvis jeg tar i actuatorn på turbon så går den som normalt igjen. Hva er feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 (endret) Hvilke feilkoder fikk du?? Hadde sett om det var mulig å få tak i en brukt akurator (er vel elektronisk på denne?) Hvis det er mulig å få tak i som enkel del (uten turboen) . video av testfunksjonen i ISTA-D. så må man selvfølgelig observere i motorrom om akuratoren beveger seg når testfunksjonen i ISTA-D kjører. Endret April 9, 2021 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå