Gå til innhold

Gul gusj i motorolja

kenjak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Da jeg skulle etterfylle motorolje i morges oppdaget jeg et forferdelig syn av gul gusje som var klint utover innsiden av toppdekselet. Som man ser på bildet er det tydelig dråper med vann/væske i motoren. Usikker på om det har noe med saken å gjøre - men jeg skiftet toppdekselpakning for ca. 4000 km siden da den gamle var sprø og hadde lekkasje. skiftet også olje og filter ved denne anledning. Bilen er i daglig bruk til/fra jobb ca. 15km én vei. Kan dette være så enkelt som kondens fra småkjøring, eller bør jeg levere bilen på verkstedet? Km.stand: 204 000km

20210425_140717.thumb.jpg.98dabb754ae2b6d60d6387b69fdfd120.jpg

Setter stor pris på svar! :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet olje etter toppdekselpakningsbytte? Hvis ikke bør du gjøre det. Du kan også ta en lang tur (6mil eller mer), gjerne med litt aktiv høyrefot. Det var litt mer hos deg enn jeg har sett før, men det er ikke unormalt mad kondens i lokket på en bil som står mye i ro og sjelden kjøres driftsvarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet olje samtidig som toppdekselpakningsbytte. Har opplevd dette tidligere, men ikke i nærheten av like mye - derfor ble jeg litt satt ut. Skal ta meg en langtur i løpet av uka, forhåpentligvis er det ikke noe jeg må bruke feriepengene på 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på forumet, det ligger jo masse tråder om dette fra før av.
Men som nevnt så er nok dette pga mye småkjøring. Ta deg en langtur og gjerne gi på litt får å få "blåstn rein"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...