Gå til innhold

Feil på kontakt til posisjonssensor gasspjeld


henrike-g
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW X3 (E83) 2.0d 2006-modell hvor det er feilkode som viser feil på kontakt til posisjonssensor gasspjeld (skal få dette utbedret).

Bilen starter ikke på første og ofte heller ikke på andre forsøk når bilen har stått en stund (f.eks. natten over). Kan denne feilen føre til dette problemet? Når motoren er varm, starter den på første forsøk.

Glødeplugger, glødepluggrelé og ledningen som skal byttes samtidig, ble byttet i mars i år og det er kun nevnte feilkode som ligger inne. 

Noen her inne som har vært borti dette før eller som vet at dette kan føre til det jeg opplever, eller er det andre ting som også bør undersøkes?

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fysisk se på spjeldet om det står åpent før du starter bilen, hvis det gjør det og bilen starter fortsatt ikke på første forsøk så har nok ikke problemet ditt en relasjon til feilkoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, henrike-g skrev:

Takk for info. 
 

Har ikke fått fikset det enda, da han som skal gjøre det ikke har hatt tid. 
 

Vil du tro det vil løse problemet?

jeg kan ikke si 100 men prøv da vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2021 den 14.26, E.C. skrev:

Du kan fysisk se på spjeldet om det står åpent før du starter bilen, hvis det gjør det og bilen starter fortsatt ikke på første forsøk så har nok ikke problemet ditt en relasjon til feilkoden.

kan jeg spørre deg why mitt gasspjeld rister på tomgang? jeg har rensa kontakt og gasspjeld og fått kode P110D noen ganger men ikke nå på BMW 1 serie 118i 06 modell. Update: pga vanos gasspjeld er i orden testa åpner og lukker seg;) Alt i orden

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...