Gå til innhold

Drivverk feil - fordelergir

Skogland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en bmw 428xi 2014 mod hvor jeg har fått denne feilmeldingen. 

Noen forslag til hva problemet er? Noen sier at det kan være at dekkene mine er ujevne så 4wd sensorene slår feilmelding, de er visst veldig sensitive. 

Andre sier det muligens er en plugg eller coil. 

Ønsker forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Er det alt man har å gå på her? Feil på fordelergir? Samt at noen har sagt at feil på fordelergir kan skyldes en tennplugg?

Diagnosen sier rett og slett "440117 Fordelergir midl deaktivert" og det er det.

Om jeg kjører i lav fart på tungt gir og lar motoren jobbe så havner bilen fort i nødmodus, begynner å riste noe veldig og lar meg ikke utnytte motorkraft. Kan derimot stoppe bilen, vente 5 min, starte bilen og kjøre igjen akkurat som ingenting har skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Du sier du har fått feilmelding, men har bilen symptomer?

Om jeg kjører i lav fart på tungt gir og lar motoren jobbe så havner bilen fort i nødmodus, begynner å riste noe veldig og lar meg ikke utnytte motorkraft. Kan derimot stoppe bilen, vente 5 min, starte bilen og kjøre igjen akkurat som ingenting har skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en kode fra Carly? Har du noe lugging i forkant? Hvis du har noen problemer med ECUen i bilen basert på den andre tråden din så er det kanskje relevant å finne ut av dette først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, E.C. skrev:

Er det en kode fra Carly? Har du noe lugging i forkant? Hvis du har noen problemer med ECUen i bilen basert på den andre tråden din så er det kanskje relevant å finne ut av dette først?

Tingen med ECUen min er at jeg leverte bilen inn for å få utarbeidet denne feilmeldingen, da han som tok diagnose av bilen min nå ikke får noe mer detaljer enn det som jeg skrev tidligere. Bavaria prøvde å oppdatere bilen for å få mer detaljerte feil. Så røyk ECUen. For alt vi vet så var det ecuen som skapte rot, vanskelig å si før jeg har fått den nye til å fungere. Men de mente jo at den gamle ecuen var "slitt" men skjønner ikke hvordan en ecu kan bli slitt, er jo ikke en mekanisk roterende del. Jeg mener jo de sier dette fordi de ikke vil stå ansvarlige for å ha brent ecuen. Men det er irrelevant nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, E.C. skrev:

Bilen fungerte helt PERFEKT, feilmeldingen kom ganske plutselig. Har aldri hatt noe problemer med den. En jeg snakket med mente jo at det kanskje kom fordi jeg byttet dekk litt før til vinter. At disse ikke ruller helt på samme bane og da lager litt problemer med firehjuls sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med xdrive og ulike rulleomkretser er godt beskrevet mange steder, men det virket ikke å være at det er det du opplever. Det er ingen sære 4-hjulssensorer, det går vel bare på ABS om jeg husker rett. Symptomet er uansett lugging ved pådrag, ikke tap av motorkraft. Det du beskriver høres nesten mer ut som feiltenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, problemer med fordelingskasse utløper seg mer slik @E.C. beskriver over - jeg snakker av erfaring. Ville fått tatt en skikkelig diagnose med ISTA før jeg foretok meg noe videre. Der er det en test plan som kan sjekke ut typiske årsaksområder for feilmeldingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...