192411122017 Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 Hei, Jeg har supersport coilovers på bilen nå. Jeg må bruke spacere for at dekket ikke skal gå borti fjæren på coilover. Jeg ønsker å bytte til vanlige fjærer, men har en mistanke om at fjærene blir for brede i diameter? Har prøvd å finne tekniske mål på supersport coilovers, men alt står på tysk. Er det forskjell i diemeter på coilovers og vanlige støtdempere/fjærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 (endret) Du må bytte til andre støtdempere hvis du skal montere originale/vanlige fjærer. Kanskje andre stabilisatoratag og topplagere også. Sikkert noen som kan gi mer detaljert svar hvis du sier hvilken bil det gjelder. Endret Mai 25, 2021 av Lars89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 25, 2021 Share Skrevet Mai 25, 2021 Du kan ikke bruke originale fjærer på coilovere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
192411122017 Skrevet Mai 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2021 Jeg vet at man ikke kan bruke vanlige fjærer på coilovers dempere. Det jeg lurte på er hvor stor forskjell er det i ytre diameter på coilovers og standard fjærer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Fjæra på coilovere foran pleier å gå mye lenger ned, på standard understell er ikke hjulet forbi fjærskåla. Derav ikke noe vits å tenke på fjærdiameter, men heller på demperdiameter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
192411122017 Skrevet Mai 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2021 1 time siden, E.C. skrev: Fjæra på coilovere foran pleier å gå mye lenger ned, på standard understell er ikke hjulet forbi fjærskåla. Derav ikke noe vits å tenke på fjærdiameter, men heller på demperdiameter. Ok, så standard fjær går over hjulet, selv på en 18 tommer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Felgdiameter har lite å si her så lenge du er sånn ca. innenfor standard rulleomkrets, det er felgbredden og innpress som gjør at felgen din krasjer i fjærbeinet, men det problemet er som regel ikke relevant med standard understell og normale ish hjulstørrelser. Plassen er uansett bedre med vanlige fjærer. hsd og Lars89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå