Gå til innhold

Bytte fra Supersport Coilovers til standard understell?

192411122017
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har supersport coilovers på bilen nå. Jeg må bruke spacere for at dekket ikke skal gå borti fjæren på coilover.

Jeg ønsker å bytte til vanlige fjærer, men har en mistanke om at fjærene blir for brede i diameter?

Har prøvd å finne tekniske mål på supersport coilovers, men alt står på tysk.

Er det forskjell i diemeter på coilovers og vanlige støtdempere/fjærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte til andre støtdempere hvis du skal montere originale/vanlige fjærer.

Kanskje andre stabilisatoratag og topplagere også. 

Sikkert noen som kan gi mer detaljert svar hvis du sier hvilken bil det gjelder.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæra på coilovere foran pleier å gå mye lenger ned, på standard understell er ikke hjulet forbi fjærskåla. Derav ikke noe vits å tenke på fjærdiameter, men heller på demperdiameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Fjæra på coilovere foran pleier å gå mye lenger ned, på standard understell er ikke hjulet forbi fjærskåla. Derav ikke noe vits å tenke på fjærdiameter, men heller på demperdiameter.

Ok, så standard fjær går over hjulet, selv på en 18 tommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgdiameter har lite å si her så lenge du er sånn ca. innenfor standard rulleomkrets, det er felgbredden og innpress som gjør at felgen din krasjer i fjærbeinet, men det problemet er som regel ikke relevant med standard understell og normale ish hjulstørrelser. Plassen er uansett bedre med vanlige fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...