papertiger Skrevet Mai 28, 2021 Share Skrevet Mai 28, 2021 (endret) Hei, Nærmer seg bremsebytte på F20 foran, og etterhvert også F36 foran og bak. Har tidligere kjøpt Zimmermann + Textar bremsedeler til Minien hos Eurodel, det funker bra. Men, med ny rabattavtale hos GS blir fort det også aktuelt. F20 116i standard bremser: Har sett litt på denne pakken foran, er EBC D og Ultimax pakke OK å gå for til denne prisen? 1500kr. Ender på ca 2000kr med slitasjevarsler og disse spennfjørene som holder klossene på plass i tillegg. Dette er til en 116i med standard bremser.https://gsbildeler.no/bremser-bremsedeler_fram/ebc_bremsepakke_front_dpx2155_d1354__6821247 F36 420xd standard bremser: Foran er tilsvarende EBC-pakke til vår F36 xdrive med standard bremser, 2000kr + slitasjevarsler og div.: https://gsbildeler.no/bremser-bremsedeler_fram/ebc_bremsepakke_front_dpx2105_d1663__6821341 Bak finnes ikke samme type pakke, så der blir det å bygge sammen et kit evt. Er det noen skiver og klosser som ikke anbefales og noen som anbefales? OE/Premium kvalitet. Tenker merker som; Textar Zimmermann Brembo TRW? Ferodo Meyle Febi Bilstein eller er det dårlige greier? Alternativt er eks. Zimmermann eller Brembo skiver + eks. Textar klosser hos Eurodel, er ikke svært mye forskjell i pris. Zimmermannskivene på Minien har vært kjempebra mtp. den coatingen de har rundt skiva, ruster ikke. Endret Mai 28, 2021 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 28, 2021 Share Skrevet Mai 28, 2021 Hvis du greier å lete opp tråden som jeg hadde fra i høst så får du en diskusjon om klosser i alle fall. Jeg har også vært fornøyd med Zimmermann skiver. Sist skift på den andre bilen ble det originale skiver som nå også er coata på navet, men de fant jeg på finn til halv pris (ubrukte selvsagt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2021 Det skal jeg sjekke opp takk for tips. Det blir fort litt summer når vi snakker om bremsebytte på to biler, så greit å sjekke litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå