Gå til innhold

E39 stopper på 18liter diesel

BMW_individual
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 97 tds som sliter med at den ikke får diesel når det er ca 18 liter igjen i tanken. Bilen dør og så får jeg ikke start. Har byttet Pumpa i tanken (høyre side) men mistenker at der er den ventilen på venstre siden av tanken som skal sprøyte over til høyre sida som kødder. (Nr7 på bildet).

Er det noen som har bra peiling på drivstoff systemet og kan hjelpe meg?😳

C9865472-7C3A-42D8-8D0D-8FFF36F074D1.png

Endret av BMW_individual
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se verdier fra sensorer på hver side av tanken enten med et diagnosprogram eller vha. den skjulte menyen på instrumentclusteret. På den måten kan du bekrefte at dieselen ikke pumpes over fra venstre til høyre, men blir liggende i venstre fram til den kan renne over på toppen (returen går til venstre side). Jeg har samme problem på min 525d, men har ikke giddet å se på det noe særlig fordi jeg kan bare fylle når tanken har 30L igjen og det er sommerbilen min. Det er riktig at nr. 7 er den sannsynlige synderen, evt. en o-ring der som lekker slik at du mister trykket nødvendig for at sifonet skal fungere eller at noe i rørene der er litt tett.

Her antar jeg at begge dine målere i tank og den i speedo viser riktig og at du faktisk har 20L i tanken når du tror du har 20L i tanken. Jeg husker ikke om M51 har et gjennomsiktig dieselrør under panseret fram til HT-pumpen, men hvis du har det problemet du beskriver så vil det komme luft der når bilen stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, E.C. said:

Du kan se verdier fra sensorer på hver side av tanken enten med et diagnosprogram eller vha. den skjulte menyen på instrumentclusteret. På den måten kan du bekrefte at dieselen ikke pumpes over fra venstre til høyre, men blir liggende i venstre fram til den kan renne over på toppen (returen går til venstre side). Jeg har samme problem på min 525d, men har ikke giddet å se på det noe særlig fordi jeg kan bare fylle når tanken har 30L igjen og det er sommerbilen min. Det er riktig at nr. 7 er den sannsynlige synderen, evt. en o-ring der som lekker slik at du mister trykket nødvendig for at sifonet skal fungere eller at noe i rørene der er litt tett.

Her antar jeg at begge dine målere i tank og den i speedo viser riktig og at du faktisk har 20L i tanken når du tror du har 20L i tanken. Jeg husker ikke om M51 har et gjennomsiktig dieselrør under panseret fram til HT-pumpen, men hvis du har det problemet du beskriver så vil det komme luft der når bilen stopper.

Takk for svar.

Jeg har “low obc” så jeg får nok ikke sett verdiene uten å bruke inpa?
Jeg får se på o ringer på begge sider av tanken neste gang jeg titter på det. 

Det stemmer at jeg får luft bobler i det gjennomsiktig røret fra drivstoff filteret i motorrommet til høytrykkspumpa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...