Gå til innhold

Programmering av brukt ECU


Skogland
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen. Har laget likt emne tidligere men har fått litt fremgang, men nå står jeg bom fast. 

Forhistorie: Originale ECUEN min røyk, så jeg kjøpte ny brukt. Samme boschnummer ala samme ECU.

For dere som holder på med dette, så er dette en MEVD17.2.9 ECU. Ikke klonbar. 

 

Jeg har synkronisert ECU, FEM og nøkkel så ALLE enhetene har samme ISN/Immobilizer kode. Dette er også bekreftet via lesing av immobilzer status I BILEN.

 

MEN, bilen vil fortsatt ikke starte, ikke engang kinne. Den spør om en EGS (electronic gear selector) altså AUTOMAT. Bilen min er MANUELL. 
Verdier viser at ecuen ikke registrerer når jeg presser clutchen inn, kun når jeg setter den i gir (1-6). 

Spørsmålet mitt er om, siden denne ECUEN kom fra en 3 serie automat, om dette kanskje kan være feil ECU? Skal jo ikke være det vel når boschnummer er likt? Jeg har endret hardwarenummer på ECUEN også slik at den er lik den som ble ødelagt, håpet dermed ecuen kanskje ville tvinges på manuell innstilling, men nei. Noen som har noe innspill?

 

Bilen er en bmw 428xi 2014 mod. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ekspert på slike nyere biler, men stort sett på E chassis, så må man fortelle modulen om utstyret som er i bilen for at den skal fungere korrekt med de andre modulene.

Kanskje det må til? Siden den tror det er automat her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...