Gå til innhold

E39 bytting av låser, nøkler og tenningslås. Kode?


RemyNG
 Share

Anbefalte innlegg

Begynner å bli noen år siden jeg satt meg inn i dette men da spør man like så greit her. 

Har en bil der jeg kun har 1 nøkkel. Denne nøkkelen passer kun tenningslåsen mens låsene til dør og bakluke passer den ikke til.. Og siden den er ombygd(SSP) så blir det mye rot med å finne rette delene.. Så tanken nå er å få tak i komplette nøkler, tenningslås, låser og tilhørende fra en delebil. Vet jeg må synke nøkler til bilen men er det mer jeg glemmer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamantnøkkel eller den andre? De er bygd opp litt forskjellig og det er totalt 3 deler av låsesystemet. Mekanisk, sentrallås og EWS. Er planen å ha flere enn 1 nøkkel? Hvis du flytter over alle de mekaniske låsene og flytter innmaten i din nøkkel til delebil-nøkkelen så har du 1 nøkkel som fungerer på alt, uten å måtte kode noe som helst. Å få nøkkel nr. 2 kan du fiksje gjennom noen som driver med bilnøkler, sett det på finn til rundt 2000 kr. Sliping av bladet har jeg betalt rundt 200 kr for på E39. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er diamant nøkkel. Nja planen er hvertfall sånn at skulle det skje noe med nøkkelen som om at batteriet går flatt så kan jeg vri låsen i døra å få opp dørene. Noe jeg ikke får gjort nå så alt avhenger at alt funker.. 

Men som du nevner nå er faktisk ikke dum idé.. Gjør det mye lettere faktisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...