Roger Holdorf Skrevet Juni 24, 2021 Share Skrevet Juni 24, 2021 Hei Er på Haukeli og på vegen hit sluttet cyl 3 å virke. Kjørte innom bmw de byttet tennplugg på cyl 3 (kr 3500) og sa at det måtte være coilen. De hadde ikke coil så jeg måtte kjøre videre på 5 cyl. Prøvde å bytte coil med cyl 4 men fortsatt var det nr 3 som ikke virket. Så det betyr vel at det ikke er coilen. Forbruk av bensin har gått ned. Kan det være at en dyse på nr 3 er ødelagt. dette er en N52 BU11 2,5l. Leser feilkoder P114B og PO303. Alle forslag mottas med takk. Kan jeg kjøre hjem med bilen på 5 cyl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 24, 2021 Share Skrevet Juni 24, 2021 P0303 er feiltenning på sylinder 3. P114B er fuel trim på bank 1. Noe som er pga P0303. Nøyaktig hva som er feil, er litt vanskelig å si. Om dyse på sylinder 3 hadde hatt ødelagt solenoid, så hadde det kommet som en feilkode. Men det virker sannsynlig med noe rart på dyse 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 24, 2021 Share Skrevet Juni 24, 2021 P114B sier at det er "too lean", altså ikke nok bensin. Kan hende dysa ikke åpner eller er (delvis) tett. Du kan jo flytte om på dyse 3 og 4. Da skal din feilkode flytte seg til syl 4 og fueltrim kode til bank 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet Juni 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2021 15 timer siden, E.C. skrev: P114B sier at det er "too lean", altså ikke nok bensin. Kan hende dysa ikke åpner eller er (delvis) tett. Du kan jo flytte om på dyse 3 og 4. Da skal din feilkode flytte seg til syl 4 og fueltrim kode til bank 2. Jeg har registrert at bensinforbruket har gått ned. Er det vanskelig å bytte dyse, må man ha spesielt verktøy. Det er vel ikke bra å kjøre på 5 cyl. Jeg kjører Shell V power og på den tanken jeg brukte da det skjedde var det tilsatt oktan buster. kan det ha løsnet noe skit som sperrer dysa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 25, 2021 Share Skrevet Juni 25, 2021 Det blir jo bare synsing, vet ikke enda om det er dysen som er problemet. N52 har ikke direkte injeksjon, så bør ikke være så avansert, men du må vel av med innsuget, så regn med en-to timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå