Frode Martinsen Skrevet Juni 25, 2021 Share Skrevet Juni 25, 2021 Hadde bilen på bukken nå og fikk se at det var noe som hadde dryppet på eksos bak. Da fant jeg denne som sitter langt oppi over stab stagget bak. Dette er en 2004 E65 730D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 25, 2021 Share Skrevet Juni 25, 2021 Det er din "dynamic drive". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Martinsen Skrevet Juni 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2021 Vet du hva delen heter spesifikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 25, 2021 Share Skrevet Juni 25, 2021 Det er hele stabstaget/krengningsstaget = "active stabilizer bar", eksempel på delenummer: 37126780010 Med mindre det er luftenippelen som lekker (usannsynlig) så må hele greia byttes. Det blir opptil 180 bar med trykk der, så stopper neppe å lekke etter at den først har begynt. Lekker det for mye får du varsel i iDrive når nivået på servo-væsken blir for lavt. Nytt stag koster 20k + olje, montering og rekalibrering. Jeg vil tippe et verksted havner på opp mot 25-30k. Hvis du ikke finner noe bra brukt kan du kanskje vurdere å bygge om til "vanlig" stabstag, men da mister du fordelene dynamic drive gir og det vil være en god del jobb det også (bl.a. finne alle delene fra en bil uten) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Martinsen Skrevet Juni 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2021 Takk for bra svar , så den går på servo olje? Vet du hvordan de rekalibrerer dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 26, 2021 Share Skrevet Juni 26, 2021 Normalt brukes "CHF" som er en servoolje ja. Når du har byttet staget så er det en lufteprosedyre man starter med diagnoseapparat (pass på å ikke ha bilen klint helt inntil noe). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Martinsen Skrevet Juni 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2021 Takk for god info på dette , ser ut som det er kobling inn på kompressor som lekker litt. Ifra rør på venstre side av den. Det er ikke veldig mye lekkasje. Mulig jeg klarer å mikke til noe der uten å demontere alt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå