Gå til innhold

Problem bilen

Siniis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en problembil av en bmw e39 520ia med m54 motor. Den rister mellom 1500-2000 omdreininger, ristingen slutter så fort jeg slipper opp gassen uansett fart. Den girer også veldig sporradisk, og den drar veldig dårlig, iblant. Det har ikkeno å si om motoren er varm eller ikke, den bare plutselig drar dårlig. Den har ikke godt mer enn 175000km, og fulgt alle serviser til 160000km så kan ikke tenke meg at det er girkassen som trenger litt pleie (ikke at jeg kan si det med sikkerhet)😅. Turtallet kan plutselig også finne på å falle uten at den girer, eller jeg slipper opp gassen. På tomgang går den som regel også litt urolig, men andre ganger går den slik en rekke sekser skal. Jeg har byttet begge kamaksel sensorene, lmm sensor og tennplugger uten forandring. Jeg vet den suger litt falsk luft da luftinnsuget for øyeblikket er pakket inn i gaffateip😅. Jeg har også nylig byttet matingsdelen på bensinpumpa, og bensinfilter. 
Jeg begynner å bli rådvill, og håper noen her inne på forumet kan komme med noen gode tips og forklaringer🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mulig slitt converter, ilag med dårlig vanos. Diagnose vil gi mer svar. Slitt vanos og slitt converter er ikke alltod så lett å bare lese av med en pc. Få en drevet mekaniker til å kjøre en tur med livedata tilkoblet. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få nå tettet denne vakumlekkasjen og gå mer systematisk til verks. Å hive nye deler på den er bare tull.

Diagnose med PC er nøkkelen her. Ikke bare feilkodeavlesing selvsagt.

Kjøp kabel og last ned Inpa/Ista og sett i gang. Moderne feilsøking. Det er tidkrevende til tider, men effektivt verktøy egentlig som forteller veldig mye om msn setter seg litt inn i ting.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...