Jump to content

strukt

Members
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

About strukt

  • Rank
    Fenrik

Profile Information

  • Kjøretøy
    530xiT - 07

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. iX3 ser ut som en veldig fin elbil til vanlig bruk, hadde den hatt litt mer rekkevidde og 4x4 hadde jeg seriøst vurdert den. Vet at iX kommer, men den ser jo helt spaca ut og vet ikke helt hvor bra jeg liker planke-designen på skjermene inni bilen. Kanskje blir annerledes når man ser de IRL.
  2. Nei, jeg synes ikke den er så veldig pen. Ikke i forhold til X5.
  3. Kommende iX er kanskje et bedre alternativ for meg mtp på fremtiden. Ren elbil, 4x4, 60mil, og på størrelse av en X5 med plassen til X7. Spennende tider ihvertfall
  4. Eneste problemet slik jeg ser det er at det er så mye innovasjon og utvikling slik at annenhåndsverdien går såpass raskt ned på disse bilene. Se bare prisene på 40e på finn. Du får godt utstyrte modeller til kurante priser. Riktignok vil nok 4cyl motor og lav rekkevidde trekke ned en del. Er nok ikke noe galt med 45e og den kunne ha vært en god hjelper for oss de neste 5 - 8 årene for vår familie med (snart 3 tenåringer!) reiser til venner, familie og hytter nær og fjern. Må bare finne en måte å ikke bry meg om annenhåndsverdien. Tanken på det er mitt største hinder fra å bytte fra en ful
  5. strukt

    Mistet skru

    Han spør jo på et BMW forum fordi han vet at BMW folk skjønner slike ting. Noen forslag: - Lys ned gjennom hullet, se om du ser skruen og plukk den ut. Dersom det er for trangt, eller for langt ned og du ikke får i hånda. Kan du kjøpe en slik: https://www.clasohlson.com/no/Teleskopskaft-med-magnet-og-LED-lykt/p/Pr408454000 Så kanskje du får tak i skruen. Kjip slike ting. Lykke til!
  6. Nå har Harry fått testet x45e en stund og konklusjonen er meget positiv. De negative ting han peker på er noe vi stort sett vet om. Lang ladetid, som gjør at det ikke lønner seg å lade "på tur". Med mindre du har noen stoppested der du kan lade tilnærmet gratis. Type hjemme, hytta eller så. BMW Display key, og offroad mulighetene var ikke helt det han ønsket som bonde. Utover det var denne bilen et klart 100% løp å kjøp. Han nevnte i slutten av videoen at noen i BMW selv mente at dette er den beste bilen de produserer pr. nå. Fikk ikke mindre lyst på den av å se denne video...
  7. Er det en 40e du har, så har den lav el rekkevidde ja.
  8. Kjørte 530e i fra 2017 en sommer. Kom da opp på 35km på strøm under optimale forhold. (20c ute, medvind og nedoverbakker). Det var første og siste gangen, ellers lå det på alt mellom 15-25km på ren strøm. X5 45e virker interessant, der får man faktisk litt rekkevidde. Hører at folk får mellom 6-7 mil selv på vinteren. Helt annen prisklasse dog.
  9. Umulig å være sikker på om noe kommer til å skje. Hadde jeg kjøpt den bilen, hadde jeg satt av noen kroner til service. Beløpet må du nesten selv vurdere. Er vel ikke det enkleste å skifte kjede på disse heller.
  10. Lyden høres sånn ca ut som min N53. Om det er riktig eller ikke aner jeg ikke. Men den har hatt lignende lyd som den på din video fra 130 000km til nå 187 000km. Det jeg har lest, er at noe av denne lyden kan komme fra injektorene. Men jeg vet ikke. Sjekk om plugger, injektor, coils, høy-trykks bensinpumpe er skiftet og at det er brukt originale deler til dette.
  11. Interessert i å høre hva du synes. Særlig om du har kjørt 530e tidligere og om du merker noe forskjell mellom de? Så kan du jo sende meg en liten PM om et par år ... så kanskje undertegnede står klar.
  12. 545e hadde jeg kjøpt usett/uprøvd. Hvis den er i nærheten av hva 530e er så blir det vanskelig å ikke like den tror jeg. Dog tror jeg verditapet på denne kan være formidabelt. Så det må man jo ta høyde og planlegge for eventuelt. Er vel en grunn til at de ikke vil ta den inn, tungsolgt kanskje?
  13. Verksted kan sikkert skifte girolje ja. Men om det løser problemet ditt aner jeg ikke.
  14. Diagnose er vel første bud. Før man begynner å skifte deler og gjøre vedlikehold i blinde.
  15. Vi har kun en bil, er familie på fem: E61, 2007, xDrive, N53, 272hp. Litt spesiell motor denne N53, den ble aldri solgt i Nord-Amerika, Australia eller Malaysia pga høy svovelinnhold i drivstoffet der borte. Kjøpte denne i mars 2017 så har vel hatt den i 4 år snart. Snart 190 000km på teller, men går fint enda. Tar vare på bilen og gjør nok litt mer vedlikehold enn nødvendig. I mine snart 4 års eie er følgende gjort på bilen og alt av deler brukt er BMW original med mindre noe annet er nevnt. - Oljeskift hver 10 000km fra ca 130 000 km til nå. - Nye index 11 injektorer, nye coils,
×
×
  • Create New...