Christer systad Skrevet Juli 16, 2021 Share Skrevet Juli 16, 2021 Hei! har ein f11 525xd med 2l N47 motoren fikk under gange problemer med framdrift før den omsider stoppet. Etter litt lett feilsøking med autel fant vi ingen feilkoder. bilen starter fint og går 10-15 sek før den «kveler seg» sjølv. vi har for sikkerhets skyld sjekket ht pumpe, diesel filter er byttet og pumpe i tank er byttet (for å ha testet om det var feil) men fortsatt same feil. Bilen vart sent til merkeforhandler som sjekket med bmw diagnose, ingen feil. motor går strøkent når den går, så dei har utelukket register. etter feilsøking på verksted fekk eg beskjed om å fjerne partikkelfilter for å sjekke om det kunne vere tett, samt starte bilen uten. dette er gjort og den oppfører seg likt. siste forsøk var å koble ifrå rail sensor (diesel) då den går i nød kalkulert forbruk, for å sjekke om den fekk for mykje diesel. Men fortsatt samme utfall. Bilen går i ca 10 sek. er fortsatt ganske sikker på at det må vere med diesel tilførsel/retur/kalkulering, då den virker til å kvele seg sjølv.. nokon ide? ved gode ideer, send gjerne ei melding på telefon 950 28 125.. #rådlaus-mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Juli 16, 2021 Share Skrevet Juli 16, 2021 Luftmengdemåler? Har du mulighet til å kjøre Dpf-rens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Juli 16, 2021 Share Skrevet Juli 16, 2021 Luft i dieselsystemet? Er nye filteret lufta med ISTA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer systad Skrevet Juli 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2021 8 timer siden, FransEirik skrev: Luftmengdemåler? Har du mulighet til å kjøre Dpf-rens? Hei, har ikkje sjekket luftmengde måler.. takk for tips;) dpf er fysisk fjernet frå bilen å den startes nå med fri eksos.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer systad Skrevet Juli 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2021 8 timer siden, FransEirik skrev: Luft i dieselsystemet? Er nye filteret lufta med ISTA? Dette er iorden ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 17, 2021 Share Skrevet Juli 17, 2021 Pumpe i tank blir styrt av egen kontrollmodul, som i sin tur baserer sin output på hva som kommer fra DDE som måler matetrykk og temperatur fra en sensor før HT-pumpe. Det kan være verdt å undersøke rundt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggi1810 Skrevet Juli 17, 2021 Share Skrevet Juli 17, 2021 Får du lest ut trykket i dieselsystemet når bilen går? Fuelrail, HT pumpe og LT pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå