Gå til innhold

Er det noen M57 guruer her inne? E60 2004 525D


E1k
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

kaver for tiden med å få start på e60’n min. Byttet toppdekselpakning grunnet liten oljelekasje og etter montering så vil den ikke starte. Får ikke over 2.1 bar på railen. Kan høre pumpa i tanken starte og har over en halv tank med diesel. Dysene er koda rett og fikk nye kobberskive ved montering. Prøvde å sette i ei anna pumpe men det virker som at den er død. På railen viser det fortsatt 2.1 bar? Har kinna mye og kan ikke se no luft i systemet, har diesel fram til dysene. Når jeg kinner med den gamle pumpa får jeg ca. 59 bar som er langt under de 300 som jeg trenger… kan se tendenser til noen små bobler i koblingen på returen til dyse 1 og 2, men om der er lekasje skulle man vel sett bedre antydning til lekasje ved kinning? Eneste feilmeldingen som ligger inne er for lavt rail trykk.
 

Noen med lignende erfaring? Desperat etter innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

Byttet du noe annet enn toppdekselpakning og kobberskiver? Er de HT-pumpa du har 2 stk av som du har byttet fram og tilbake?

Nei det var det eneste jeg bytta. Nei det er LT pumpa i tanken jeg har bytta på siden jeg ikke kommer opp i 3-4 bar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort går det rundt egentlig? Hørtes nesten litt for fort ut. 

Det er vanskelig å montere så mye feil der, men prøv å se over alt igjen. Virker nesten som at du har luft noe sted. Egen modul for drivstoffpumpe på E60, har du sett på noe data der? Er det der du har de 11V-ene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel ca. 300 omdreininger tror jeg 🤔 hørtes litt mer voldsomt ut på video kanskje. 
 

ja kan være en luftboble et sted som nekter å gi slipp… Kan det hjelpe å heve bakenden for å få tanken høyere så man får litt tyngdekraft slik som med kjølesystem? Har hatt nøkkelen i steg to noen ganger som sagt og også chinna som bare juling uten et snev av interesse… prøvde oss også på bremserens inn innsug, gikk over 1000rpm uten å ville gå selv. 
 

Har ikke sett noe på den modulen for utenom å lest ut live data på rail trykk. Har lite kjennskap til den modulen så noe spesifikt jeg burde være på utkikk etter? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal fungere med bilen på flat mark, pumpa i tanken får ikke noe mer drahjelp av tyngdekraften. Tenkte du kanskje kunne få et tall på matetrykket? Du kan evt. koble på et manometer i motorrommet med et t-stykke, der den gjennomsiktige dieselslangen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, er det flere trykksensorer enn den på railen? Lurte litt på å se om jeg fann noe å tette igjen supplyen til hver enkelt dyse fra railen for å se om den fortsatt sliter med å holde trykk, er det en dom tanke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se i teknisk data i så fall, men den måler nok flere steder ja, bl.a. trykket inn. 300 bar er fort en del trykk, spørs hvordan du skal tette noe der. Puttet du dysene på samme plasser? Ingen synlige lekkasjer noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mixet om to stk. men har kodet de inn rett. Har ikke klart å funnet noen synlige lekasjer nei… Hadde nok blitt bare for å se om trykket kommer opp i 3-4 med tenninga på slik som det skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...