Gå til innhold

Viser ikke BMW sitt navigasjonssystem fartsgrensene


 Share

Anbefalte innlegg

Hei !
Har en BMW xe225 2021 hybrid - min første BMW - den har i følge listen navigasjonssystem s6un - men er det sånn at BMW navigasjon ikke viser fartsgrensen?

Har hatt biler med andre systemer som gjorde dette for 10 år siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tryx skrev:

Hei !
Har en BMW xe225 2021 hybrid - min første BMW - den har i følge listen navigasjonssystem s6un - men er det sånn at BMW navigasjon ikke viser fartsgrensen?

Har hatt biler med andre systemer som gjorde dette for 10 år siden :-)

På BMW sitt system skal de vises i displayet dit om du har skilt leser utstyret. Siden du har 2021 har du dette displayet, og vil vises helt nede ved hvor telleren starter.


Edit: jeg gikk inn og bygde min egen, og du må ha driving assistent eller driving assistent pluss pakken slik du får kamera som leser skilt. "Sikkerhetspakken Driving Assistant omfatter de kamerabaserte assistentsystemene fjernlysassistent, Speed Limit Info"

3341E99F-0F66-492E-AB66-F65BCF9C9205.thumb.jpeg.1607c5fd69e0d996a66d6ad7246f7467.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Ja da lærte jeg noe nytt - har hatt GPS i mine bilder ja de siste 15(også ute cam)  år i alle fall og har aldri hatt noe som ikke har vist fartsgrensen.  På denne bilen er det cam både her og der men altså ikke det som skal til for å vise meg dette  he heh- Er BMW spesiell når det gjelder utstyr som velges til???? Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tryx skrev:

Hei og takk for svar! Ja da lærte jeg noe nytt - har hatt GPS i mine bilder ja de siste 15(også ute cam)  år i alle fall og har aldri hatt noe som ikke har vist fartsgrensen.  På denne bilen er det cam både her og der men altså ikke det som skal til for å vise meg dette  he heh- Er BMW spesiell når det gjelder utstyr som velges til???? Ha en super kveld!

Kan vær at du ikke har aktivert det? Om du gir meg VIN nr kan jeg sjekke opp om du har utstyret eller ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw baserer seg ikke i like stor grad på utstyrspakker sånn som f.eks japanske biler gjør.

På en Toyota har du gjerne 3 pakker og farge på lakk som tilvalg.

Bmw er det også pakker,men man kan også velge helt fritt. Dette kan føre til mange "rare/feil" utstyrskombinasjoner og "manglende" utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...