Radical Skrevet September 8, 2021 Share Skrevet September 8, 2021 Heisann. Var rimelig bmw entusiast tidligere, men di siste årene har jeg vært Audi eier. Savnet etter bmw er meget stort, og siden vi nå skal selge audien så er det bestemt at neste bil blir en Bmw. Jeg har tidligere eid en 2014 modell f31. Dette var en msport utgave men med 316 motor og automat. Jeg kjøpte den i 2018/19 men stusser over at di ligger til ca samme pris flere år senere? Når kom det facelift på disse bilene? Hvilken motor anbefales, og hvilken bør man styre unna? Er det svakheter på disse bilene som er greit å vite om? Gleder meg til og bli bmw eier igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet September 8, 2021 Share Skrevet September 8, 2021 Vell, BMW sine nye design har nok hatt en del å si i hvorfor de eldre bilene har holdt seg bra i verdi. Tror det blir riktig å si at facelift/LCI kom i modellåret 2016 på F30/F31, av hva jeg vet var det også da BMW gikk over fra N-motorene til de B-modulære motorene. Jeg drev researche`a en del selv på bensin motorene når jeg skulle kjøpe en F30 og landa på en 2017 BMW 330e. En bensin motor jeg personlig ville styrt unna er N20 som sitter i pre facelift/pre LCI 320i og 328i, og bensin motoren jeg personlig ville anbefalt er den som sitter i face lift/LCI 320i, 330e og 330i, som da er B48, eller B58 som sitter i 340i. Nå så vet ikke jeg nok om N55 som sitter i 335i til å utale meg om den, og vet heller ikke nok om diesel`ne til å uttale meg om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radical Skrevet September 12, 2021 Forfatter Share Skrevet September 12, 2021 Tusen takk for svar 😊 på bilene jeg har sett på så er det stortsett n13 bensinmotor eller n47 diesel motor. Er det fremdeles slik at bmw med noe annet enn sekser ikke er noe å ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 12, 2021 Share Skrevet September 12, 2021 (endret) Nei, det vil jeg ikke si. Jeg har aldri hatt BMW med sekser, og jeg kan ikke si at det har plaget meg nevneverdig. Har firerdiesel nå i 4-serien, den gjør jobben og vel så det. Og har N13-motoren i 1-serien, med litt friskere software yter den utrolig bra vil være tilbøyelig til å si at 3-serie med N13 motor (316i) er et av de bedre kjøpene du kan gjøre i den prisklassen. Endret September 12, 2021 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radical Skrevet September 12, 2021 Forfatter Share Skrevet September 12, 2021 40 minutter siden, papertiger skrev: Nei, det vil jeg ikke si. Jeg har aldri hatt BMW med sekser, og jeg kan ikke si at det har plaget meg nevneverdig. Har firerdiesel nå i 4-serien, den gjør jobben og vel så det. Og har N13-motoren i 1-serien, med litt friskere software yter den utrolig bra vil være tilbøyelig til å si at 3-serie med N13 motor (316i) er et av de bedre kjøpene du kan gjøre i den prisklassen. Jeg har googlet litt nå om denne motoren og det virker jo til å være mange som er svært fornøyd med den. Leser også at den drar rimelig greit med tune ja, er vel 220 (+) hk med tune. Det er ikke dårlig økning det. Blir nok en slik på meg da jeg ikke er veldig gira på diesel. Er stortsett småkjøring vi driver med så tror det kan være greit med bensin. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 12, 2021 Share Skrevet September 12, 2021 Ja, 1-serien vi har med denne motoren kjøpte (leaset) vi ny i 2012, og kjøpte bilen tilbake nå i mai i år. Så har kjørt totalt ca 80000km med den, og er veldig fornøyd. Er noen svakheter med den som med mange motorer, og den høres ut som en dieselmotor når den er kald, men utrolig fin og fleksibel motor. Nesten uhørt effektøkning ved tuning ja. Radical reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå