Gå til innhold

Blinklys, tåkelys og lys feil (LØST)

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

• PIIIPower changed the title to Blinklys, tåkelys og lys feil (LØST)
  • 3 months later...

Kom til å tenke på denne tråden i dag: Pæresjekken på E91-en har begynt å indikere feil, mens pæra fungerer helt fint.

Fungerer modulen du byttet til nå noen måneder senere? Ser ikke ut som at FRM-ene på E9x er noe særlig seigliva for å si det mildt. Kommer selvfølgelig til å se over problemet før jeg hiver en modul i bilen, men greit å være mentalt forberedt. Er vel ikke all verdens priser på disse brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modulen fungerer enda, men så er den endel nyere enn bilen min. Måtte re-kode kombi modulen for å få "alt' på plass igjen (USB/aux og automatiske kjørelys) bare lese ut og inn i NCS.

Prisene ja.. fra 400-2000 rundt forbi. Bimmersfix tilbyr vel eeprom rekoding som ofte løser problemet for 1890 eller noe rundt der.

Det er utrolig viktig å passe på at denne modulen har nok strøm, lav spenning over tid skaper problemer. Jeg fikk ikke noen beskjed om at det var dårlig med strøm, men batteriet var dårlig.

Og som en fotnote så var vel ikke lysmodulen på E46 heller noen ingeniørsuksess. Og E70 ser ut til å ha samme utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel flere lysmoduler som har pleid å gå duken, E39 hadde sine problemer også. Regner med at det er varme over tid som knerter disse. 

Hva mener du med nok strøm og lav spenning egentlig? De fleste modulene i bilen skal takle 9-16V. Man kan oppleve litt diverse tull med dårlig batteri, men at moduler skal ta permanent skade høres litt usannsynlig ut.

Tool32 var vel for å få resatt VIN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tool32 for vin ja. NCS for å legge inn rette verdier på frm fra cas.

FRM’n blir nok mindre tolerant med årene..

Du finner ikke nok ikke noe dokumentasjon på det, men har du 11-12v på batteriet kan jeg ta med meg en kasse øl og drikke en om dagen. Du trenger nok å gjøre noe med frm’n før jeg må hente ei ny kasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...