Jump to content

Bmw e91 320d starter ikke


Recommended Posts

Posted

Hei

Har en 320d med n47 motor som ikke vil starte. Den kinner og starter såvidt med startgass.

den har gått tom for diesel og jeg har luftet og luftet så det burde ikke være problemet. Jeg mistenker derfor at det bare var en tilfeldighet med lite diesel og at det heller var noe annet som gikk galt.

pumpa i tanken sviver fint og jeg har tatt av dieselfilteret og det kommer godt trykk ut av dette når pumpa sviver. Det kommer diesel frem til dysene når jeg løsner på rørene. 
 

det er ingen feilkoder på bilen relatert til dette (lest av med icarsoft pro).

 

jeg tok ut magnetventilen på høytrykkspumpa for å se etter spon (i tilfelle denne ble tørrkjørt) men det så helt fint ut. 
 

er det noen som har tips?

Posted

Hva er railtrykket og hvor mye trykk gir fødepumpa. Fødepumpa i tanken skal gi 5-7 bar. Selv om pumpa i tanken sviver så er det ikke sikkert at den gir mengden den skal.

 

Posted
1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

Hva er railtrykket og hvor mye trykk gir fødepumpa. Fødepumpa i tanken skal gi 5-7 bar. Selv om pumpa i tanken sviver så er det ikke sikkert at den gir mengden den skal.

 

Jeg har lite utstyr å måle dette med , iallfall ikke på høytrykkssiden. Hvis rail trykket var dårlig burde det vel vært en feilkode på dette?

Posted
20 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Hva er railtrykket og hvor mye trykk gir fødepumpa. Fødepumpa i tanken skal gi 5-7 bar. Selv om pumpa i tanken sviver så er det ikke sikkert at den gir mengden den skal.

 

Kan jeg sjekke pumpetrykk på tankpumpe ved å ta av trykkslangen ved dieselfilteret, sette på et manometer og ta på tenning så pumpen starter? Eller er det en annen måte å gjøre dette på så det går til retur samtidig?

Posted
1 time siden, Hovet skrev:

Kan jeg sjekke pumpetrykk på tankpumpe ved å ta av trykkslangen ved dieselfilteret, sette på et manometer og ta på tenning så pumpen starter? Eller er det en annen måte å gjøre dette på så det går til retur samtidig?

Ja de kan du og det burde komme en feilmelding om railtrykket. Er greit å ha et bra diagnoseprogram når man feilsøler. Feks ISTA. I nøden INPA.

 

Posted
19 timer siden, Øyvind L. skrev:

Ja de kan du og det burde komme en feilmelding om railtrykket. Er greit å ha et bra diagnoseprogram når man feilsøler. Feks ISTA. I nøden INPA.

 

Jeg satte et manometer på enden av dieselfilteret, trykk fra pumpa i tank var 8.5 bar.

men blir det feil å gjøre det slik? Måtte jeg heller satt en t kobling på denne slangen slik at diesel går til retur samtidig? Nå jobbet den jo bare mot manometeret.

Posted

Om jeg husker rett så skal du egentlig-egentlig koble på et t-stykke under panseret før ht-pumpa. 

Retur fra dysene kan du måle også, du har vel ikke piezo-injektorer på 320d, så da bør det være en "vanlig" test der du kan samle opp i beholder. Jeg hadde dog lest av railtrykk først.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...