Gå til innhold

Dynamo eller batteri

Ingrid_85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på en sak. Kjøpte meg en bmw x3 05mod for litt over 14 dager siden. Nå når det ble kaldt så begynte varsellampa til batteriet å lyse rødt, dette har den gjort par dager nå. Så i dag når jeg var på tur hjem kom hele sirkuset av varsellamper opp i displayet og når min samboer prøvde å restarte bilen mens den trillet så stoppet den å ville ikke starte igjen, men plutselig så startet den. Jeg kjørte av på en bensinstasjon å stoppet å da ville den ikke starte igjen. Men så kom søskenbarnet mitt og ga meg strøm med kabler å da fikk jeg nok strøm til å kjøre hjem (10mil ca) Jeg brukte vifteanlegg med varme, lys (nær og lang) hvor lysene lyste helt normalt. Skal også legge til at sirkus lysene i displayet forsvant før vi hadde kjørt en mil. Jeg kjørte uten problemer ( eneste litt trege viskere) i 10mil med kun batterilampa lysende (samt lampa for airbag og slitevarslere på bremseklossene men d pga null slitevarslere og en gåen sensor) 

Når jeg kom hjem til eksen og barna å bilen sto et minutt på tomgang så stoppet bilen.

Eksen ga meg så strøm i noen få minutter så kjørte jeg hjem til meg selv. Stoppet bilen utenfor, men startet den igjen innen et minutt etterpå å Den startet.

Så nå sitter jeg her å lurer på om jeg må bytte ut både batteri og dynamo eller om d kun er batteriet som det er noe feil med 🤔

Kjenner jeg blir ikke helt klok på dette 😅

Så hva tror dere? Dynamo - batteri eller begge deler?

Snapchat-1785872700.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det røde varselet er for batterilading, ikke selve batteriet. Jeg hadde undersøkt både dynamo og tilhørende reim/strammere, vibrasjonsdemper og løpehjul. Batteriet har nok uansett fått kjørt seg i det siste, så det er best å bytte før vinteren. Byttet skal registreres/kodes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Det røde varselet er for batterilading, ikke selve batteriet. Jeg hadde undersøkt både dynamo og tilhørende reim/strammere, vibrasjonsdemper og løpehjul. Batteriet har nok uansett fått kjørt seg i det siste, så det er best å bytte før vinteren. Byttet skal registreres/kodes.

Hvordan registrerer jeg og koder det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper en kabel og setter deg inn i litt programvare, kjøper en scanner som klarer det, betaler et verksted eller finner noen på forumet som kan hjelpe deg. Det først- og sistnevnte er nok billigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, E.C. skrev:

Kjøper en kabel og setter deg inn i litt programvare, kjøper en scanner som klarer det, betaler et verksted eller finner noen på forumet som kan hjelpe deg. Det først- og sistnevnte er nok billigst. 

Okey tusen takk for hjelpa😊

Kommer noen med batteri om itj lenge så krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...